Helg

Jag lever för helgen, det erkänner jag. Då är vi två om allt, jag kanske lyckas äta både frukost och lunch, jag kan ta igen eventuell förlorad sömn och kanske till och med duscha! Helt fantastiskt detta påhitt med helg alltså.
 
Ninja har utvecklat nåt slags kvällsångest som började för ett par veckor sen. Mellan 19 och 23 är det vad vi valt att kalla "skrikfest". Men låt inte namnet lura er, det är alltså inte tal om dans och dekadens utan hon är helt vansinnig bara helt upp och ner och utan anledning. Igår fick jag så ont i öronen att jag gick ut med henne i vagnen i 20 minuter. Hon somnade inte men var åtminstone tyst och nöjd där hon låg och njöt av att bli runtputtad i duggregnet och jag bekantade mig med en del av området som innan var mig okänt. Jag hade faktiskt inget emot det, skönt med lite luft men jag gissar att de få personer jag mötte undrade vad fan jag höll på med som var ute med barnvagn 22.30 en fredag..
Efter att ha rådfrågat några smarta människor i en föräldragrupp på fejjan valde vi idag att lägga henne i hennes säng när vi märkte att hon blev trött och hör och häpna HON HAR NU SOVIT I TVÅ JÄVLA TIMMAR! Helt själv! Hon har helt enkelt varit övertrött men inte kommit till ro här nere med oss. Nu hoppas vi att det här fortsätter funka för herregud vad man hinner med. Har säkert haft datorn i en timme nu och Ilkka spelar Xbox ostört ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0