Vattkoppor

Dorian är prickig. VÄLDIGT prickig. Han har prickar över hela kroppen, till och med i hårbotten. Mitt lilla hjärta, han är så ledsen och ynklig. Feber har han också. Just nu ligger han och gråter i soffan och mellan snyftningarna får han fram: Jag vill inte haaa prickaaaar. Hjärtat går ju i bitar när han är så här, vilket han väldigt sällan är. Han är liksom aldrig sjuk. Mer än förkylningar och även då är han pigg. Men inte nu. Jag har köpt en kräm som ska lindra symptomen men den vägrar han låta mig smörja honom med.

Det började i onsdags med en liten vätskefylld blåsa. Tyckte det var konstigt för han hade inte haft feber och inga andra prickar som det ju brukar börja med så jag trodde första inte det var vattkoppor. Han har dock varit orolig på nätterna sen i söndags så i onsdags var jag hemma med honom för att vi inte sovit något någon av oss på drygt tre nätter. Sen upptäckte jag blåsan och på den vägen är det. Blir till att vara hemma hela nästa vecka också eftersom allt ska vara uttorkat innan han får komma tillbaka. Som tur är behöver vi bara vabba en dag var då Ilkka är ledig tisdag och torsdag och min mamma ska ha honom på fredag. Det är vid såna här tillfällen det blir extra tydligt hur bortskämda vi är med vårt sociala nätverk av människor som älskar och vill umgås med Dorian. Guld värt!

Hoppas ni andra njuter av värmen och har en underbar helg!

Kärlek

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0