Mailkonversationen med Flex

 
 
Maria har, föga oväntat, inte svarat på mitt sista mail. Jag tänker här publicera hela koversationen här och funderar på att publicera den på deras Facebook-sida.
 
(Jag har valt att skriva Marias svar med fet text.)
 
Hej

Jag har en son som blir 4 år i Januari. Jag tänkte att han skall få prova på sitt livs första aktivitet och eftersom han tycker om musik och rörelse tänkte jag att dans vore ju perfekt för honom! Eftersom vi bor i Vallentuna sökte jag efter skolor i vårt närområde och hittade Er. Er kurs Showdans för barn 3-6 år var den enda som fanns för hans åldergrupp så döm om min förvåning när jag läser att det bara är flickor som får gå denna kurs. Jag är väldigt nyfiken på varför? Är det viktigt för Er att skilja på pojkar och flickor så tidigt i livet?

Vi har valt att anmäla oss till en annan skola men jag vill fortfarande vet hur Ni tänker kring detta.

Med vänlig hälsning,

Sabina Vrouva
 
Hej!
Våra barndansgrupper i showdans har vi haft främst flickor, ibland har det varit med 1 eller två pojkar men det har inte fungerat i praktiken. Vi har en killgrupp i street men de börjar vid 5-årsåldern.
Välkomna när din son fyller 5.
mvh
Maria
 
Hej

Hur menar du att det inte har fungerat? Om man som kille är intresserad av showdans, vad erbjuder Ni för alternativ då?

Med vänlig hälsning,
Sabina Vrouva
 
Hej!
Tyvärr kan vi inte bjuda allt åt alla utan vi måste få ihop en hel grupp för att kunna börja med en verksamhet. I grupper var killar varit bara ett par och resten tjejer har killarna snabbt blivit uttråkade  och stökiga. Killar i den åldern har en högre energinivå än tjejer generellt och kortare koncentrationsspann. Har vi enbart killar så kan pedagogen anpassa sig till gruppens energi och utnyttja det.
mvh
Maria
 
Hej

Jag är väldigt intresserad av vad du baserar dina påståenden på? Ge mig gärna en källa, vetenskaplig, som bekräftar att killar har högre energinivå och kortare koncentrationsspann för det lät som någonting jag skulle vilja ta del av. Jag skulle snarare vilja påstå att det är Du och dina lärare som brister i ert ledarskap om Ni inte lyckats locka era få deltagande killar till att dansa lika koncentrerat som tjejer. Jag håller i Miniröris två gånger i veckan och har helt andra upplevelser. Barn som är svåra att "fånga upp" finns representerade inom båda könen. Enda skillnaden som jag kan se är att jag uppenbarligen är en bättre pedagog än era lärare. Jag har dessutom tittat över utbudet av danskurser för min sons åldersgrupp hos några av Era konkurrenter och märkt en stor skillnad; ALLA andra skolor erbjuder dans för ALLA. De kallar det barndans, inte pojk- eller flickdans. Ni begränsar Er, Ni begränsar barn och jag har svårt att se vem som vinner på det?

Jag vill egentligen bara ha ett svar nu, är min son inte välkommen hos Er och Er kurs i showdans i vår pga att han är kille?

Med vänlig hälsning,
Sabina Vrouva
 
Det sista mailet skickade jag iväg i lördags kväll och sen dess har det alltså varit tyst. Jag är väl egentligen inte förvånad men då jag hört så mycket vidrigt om den här Maria känner jag att jag vill gå vidare med det. Men jag vet inte riktigt hur? Är det ens lagligt att utesluta pojkar från en aktivitet? Jag vet inte. Kom gärna med tips ni som vet allt!
 
Kärlek
 
Sabina
 

Kommentarer
Postat av: Terése

HEJA DIG!

2012-12-12 @ 20:44:48
URL: http://bouvierbaby.se
Postat av: emma

ut me hela skiten överallt. dom gör ju fel

2012-12-13 @ 20:47:19
Postat av: Petra

Skrattretande.

2012-12-17 @ 10:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0