Trotsen

 
 
För varje trotsperiod känns det som att Dorian slår nya rekord, så även nu. Han är fruktansvärd! Jag kan inte ens svära om honom, så hemsk är han. Elak och otrevlig, klättrar på möblerna, vägrar gå och lägga sig, kräver saker (!!!) och är allmänt jobbig. Det värsta (och bästa) med Dorian är ju att han är verbalt begåvad så han kan ju snacka för sig, det handlar sällan om några utbrott utan han är bara allmänt arrogant och obrydd om allt man säger till honom och ursäktar allt med huvudet på sne och ett "det var inte mitt fel". Nä nä, det var någon annan som slog mig/drog mig i håret/hoppade på mig/sprang i soffan/you name it. Han är ju dessutom notoriskt omöjlg att muta så det enda som funkar är hot och det fullkomligt hatar jag. Vi är ständigt i konflikt känns det som (men så är det ju inte, då hade jag skänkt honom till kyrkan eller nåt) och han är smart som sagt så det går inte att snacka omkull honom.
 
Någon som har tips? Det är så himla tråkigt att gå omkring och vara irriterad hela tiden och nu har det gått så långt att jag nästan förväntar mig att han ska bete sig illa och knappt hinner ge honom en chans att bevisa motsatsen.
 
Livet som småbarnsförälder, fullt av jobbiga perioder överraskningar!
 
 
Men som jag älskar dig, min vilding!
 
Kärlek
 
Sabina
 

Kommentarer
Postat av: Erika Persson

oj som jag känner igen det. hade en såå tuff period som ÄNTLIGEN börjar gå över. mitt bästa tips e packa vagnen, sätt dig på en buss o åk nånstans o gå å gå å gå o upptäck saker. sitt.inte.inne. det är döden. då bråkade vi iaf hjäl varandra ja o elton.

2012-08-15 @ 09:22:44
URL: http://taby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0