En helg som kom och gick

Jaha, så var ännu en helg till ända. I fredags tog vi det väldigt lugnt och gick till sängs tidigt. Jag fick som sagt tråkigt besked där på eftermiddagen så jag gjorde vad vilken respektabel kvinna i sina bästa år som helst hade gjort: jag knäckte en bira och blev sedan hembjuden till grannarna på sympatimiddag eftersom jag var helt själv med min sorg. De är bäst, våra grannar. Sen kom Ilkka och Dorian över och vi gick hem.

I lördags väckte Dorian oss vid 9.30 (händer aldrig!). Ilkka går ner först och helt plötsligt hör jag ett: MEN VAFAAAAAN! Jag trodde först att vi kanske fått hela nedervåningen översvämmad men när han sen ber mig titta ut genom fönstret förstår jag; okej, vi har drabbats av det kanske värsta och sjukaste snöovädret någonsin! 15 CM snö hade fallit ungefär. Så vi ställde in alla våra förmiddagsplaner och höll oss inne till det var dags att gå över till grannarna för att fira lite minipåsk med tårta och påskägg. Senare på kvällen övergick påsken till födelsedagsfest som höll i sig till ända in på småtimmarna. Helt fantastiskt kul. Om jag inte minns helt fel körde jag och min älskade vapendragare Anna slowmo chicken dance där mot slutet haha. Fantastiskt.

Sen idag: ryggen. Jag började känna av den på lördagskvällen, musklerna ömmade lite när jag satt eller vred mig på vissa sätt. Men det var ändå hanterbart. Men när jag vaknade, mein gott. Sen dess har jag haft konstant ont. Går på smärtstillande, starka, och använder Annas TENS-apparat i hopp om förbättring. Ondast gör det när jag tittar neråt och böjer nacken framåt. Högt upp sitter den alltså, smärtan, och det känns lite, jag vet inte. Konstigt? Läskigt? Att det är just nacken och att jag nästan känner mig lite yr när jag böjer nacken eller tittar neråt. Smärtan Är fruktansvärt intensiv och känns av så fort jag inte sitter HELT stilla.

Blir nog inget jobb imorgon iaf. Ska försöka vila. Blir det inte bättre går jag väl till läkaren. Eller? Man kanske bara ska vila? Har aldrig haft ont i ryggen så här förut. Det skrämmer mig :/

Hur har er helg varit?

Kärlek

Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0