It was meant to be, the ribbstol and me

Igår kom jag på tanken att en ribbstol i lekrummet (i nya huset) vore ju hur kul som helst så ungarna kan klättra och leka apa och så har man någon slags madrass under så di små inte slår sig. Men jag la snabbt den tanken på hyllan när jag såg priserna för en på olika sidor på nätet. (För er som inte vet vad en ribbstol är så är det såna där trägrejer på väggarna i gymnastiksalar runt om i landet som man älskade som liten.) Idag for jag runt med mor min och eftersom Dorian lekt bort alla pjäser och tärning till det enda spel han har föreslog jag att vi skulle åka förbi Kid2Kid som är en second hand butik för barngrejer här i kommunen och kolla om de hade några roliga spel för 2-åringar. När jag går ur bilen ser jag att det står ett stort paket precis vid dörren. Döm om min förvåning när jag ser att det står RIBBSTOL med stora bokstäver på lådan. När jag tittar närmre ser jag att det är en produkt från IKEA, som jag vet inte finns längre eftersom jag kan IKEAs barnutbud utantill by now, så när vi handlat färdigt och satt oss i bilen googlar jag ribbstol+IKEA och får mycket riktigt upp en ribbstol, "Hängig", som funnits på IKEA. I blått och rött har den funnits och nu får jag lite ont i magen. Färgtemat i rummet är ju rött och gult och känner jag svenska folket rätt så har de flesta säkert köpt ribbstolen i färgen blått och det är säkert en sådan jag har köpt. Här hinner jag alltså bli lite nedslagen då den absolut inte funkar i mitt röd/gula rum om den är blå vilket jag är övertygad om att den är eftersom min slutledningsförmåga aldrig svikit mig förr. När vi sen kommer hem och plockar ut paketet ser jag att det sitter en liten rund lapp på paketet som talar om vilken färg just min ribbstol har. Kan ni gissa vad det var för färg? RÖD! Herregud. Om det inte är ödet så vet jag inte vad som är. Jag är helt överlycklig!! Och priset? 50 jävla kronor! Helt otroligt! Inte ens min onda ryggböld kan regna på min parad nu!

Så här ser den ut:



Trevlig helg alla!

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: Anonym

åå vad härligt så livet ska va! :D



erika

2011-09-10 @ 13:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0