Everybody needs good music.

Vi är inte ens i närheten av att ha landat och fått i ordning här hemma men hemmabiosystemet och tvn är installerade och på det förstnämnda lirar jag just nu väldigt hög musik på. Ett par gamla favoriter vars samtliga skivor finns i vår samling (förutom den allra senaste som är helt fantastisk den med). Jag pratar om Death Cab For Cutie ska väl nämnas, ett av världens bästa band. Jag har hängt med dem sen ca 02/03 och sett dem live två ggr. Ben Gibbard är ett geni. (Det var inte dem jag skulle skriva om egentligen så se det som en liten parantes i inlägget.) Det jag skulle skriva om är att man så sällan njuter av ordentligt ljud nu för tiden. Vi valde att lägga en ansenlig summa på vår anläggning då vi, om vi ska vara ärliga, älskar musik, film och TV mer än de flesta gör och då ska man fan kunna njuta av det ordentligt. Så det gör jag ikväll, ensam hemma som jag är, njuter av CDSKIVOR och ordentlig volym :) Känner mig fett retro. Köper vanligt folk ens skivor längre? Spotify är så fördummande men jag älskar det då man kan variera sina playlists i oändlighet. Vår skivsamling är redan för stor. Den får inte plats i huset typ men jag köper fortfarande skivor då och då. Tyvärr är alla mina favoritartister döda (grinar ihjäl mig) men ibland släpps det rariteter och tidigare outgivet material som jag ju måste ha :)

Hur är ni? Köper ni skivor?

PPE

SABINA


Kommentarer
Postat av: Terése

Har faktiskt bara blivit vinyler den senaste tiden, cd-skivsamlingen har inte växt nämnvärt de senaste 5åren kanske.

Men jag brukar tänka att eftersom min far har köpt en sisådär 15000 skivor i sina dagar, så har han medverkat till överlevnaden av artister och skivindustrin för min räkning också. ^^

2011-11-21 @ 19:25:57
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0