Dag 9: Min tro

Jag är inte troende på något religiöst plan, tror inte på någon Gud även om jag aldrig kommer kunna bevisa vare sig dennes existens eller ickeexistens. Jag tror på att ta ansvar för sina handlingar. Jag tror på att behandla andra som man själv vill bli behandlad. Jag tror på att göra rätt för sig, att leva sitt liv så gott man kan efter sina egna förutsättningar. Jag tror på det goda i människor även om just den delen av min tro ibland vacklar. Jag tror på att hjälpa de som har det sämre ställt. Jag tror på att vårda planeten och ta hand om våra resurser. Jag tror på andra chanser och jag tror på kärleken.

Jag är agnostiker, en skeptiker och lever efter mottot:

"Det enda jag med säkerhet vet är att jag ingenting med säkerhet vet
"

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0