Dag 12 - I Min Handväska

Okej, först och främst. Vem fan använder ordet handväska?

Så, vidare till ämnet. Det här finns i min handväska:



1. Min studieförsäkran som skall skickas in till CSN snarast så vi slipper leva på vatten och bröd.
2.Ganska uppenbart; ett par strumpbyxor. Vad dom gör i min väska har jag ingen aning om.
3.Nässpray. Har alltid det med mig, var jag än går. Vissa kallar mig beroende. Jag är villig att hålla med.
4.Smith's Rosebud Salve. Fick den av Ilkkas bror i julklapp och jag ÄLSKAR den. Helt fantastisk mot nariga läppar.
5.Min plånbok som jag köpte på Kos i somras. Den är för liten och jag gillar den inte. Men har inte tillräckligt med pengar för att köpa en ny. Smell the irony people.
6.Min magnetbricka som jag har när jag jobbar på H&M. Vilket jag aldrig gör längre. Vem har tid?
7.Min asfräsiga almanacka som under hela förra veckan var spårlöst försvunnen. Jag dog lite inombords, kan inte leva utan en almanacka. Kalender? Heter det kalender?
8.En tops. Högst oklart vad den gör i väskan..
9. En hårnål. ALLTID viktigt att ha en hårnål. För folk som använder hårnålar. Det gör inte jag. Men jag gillar ordet. Sug på det; hååårnåååålar.

That's it folks. Jag är ledsen för att jag slösat er värdefulla tid :)

Sabina

Kommentarer
Postat av: josefin

HAHAHA en tops!? och strumpbyxor? Ja varför inte, alltid bra med ett par extra... haha, roligaste blogginlägget;)

2011-01-05 @ 23:08:20
Postat av: Sabina

Man skulle lätt kunna tro att jag ska begå ett rån. Dra strumpbyxorna över huvudet, dyrka upp ett lås med hårnålen, använda nässpray som vapen och i almanackan har jag klart och tydligt skrivit: RÅNA EN BANK! Med H&M-brickan kan jag lätt förvilla någon med att jag jobbar på H&M och Studieförsäkran är ju bra vid tortyr (papercuts)Och topsen.. Hör inte hemma i det scenariot heller :)

2011-01-05 @ 23:14:05
URL: http://alphabettown.blogg.se/
Postat av: josefin

Joo men topsen kan du ju peta alldeles för långt in i örat på ditt tortyroffer! Eller stoppa ner i halsen och framkalla kväljningar... Eller dränka den med saliv och kleta runt det i ansiktet på the poor bastard..! Möjligheterna är oändliga!!

2011-01-05 @ 23:26:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0