Tankar fryser fast Jag springer allt jag orkar Du kan ligga kvar tills tårarna har torkat

Idag gick jag och la mig tillsammans med Dorian. Har inte gjort det på flera månader. Men hade ett sådant behov av att få vara nära. Andas in allt som är han, litet, oskyldigt och vackert. Låg där länge och lyssnade på honom när han bearbetade dagen. Viskade, svarade på frågor som ställts, grälade lite. Han kramas mycket. Det har han inte direkt gjort förut, men nu riktigt trycker han sig nära när man ligger bredvid, lägger en arm om min hals och så. Precis sånt jag kan behöva idag.

Jag önskar jag var bättre. För hans skull. Bättre på allt, allt han förtjänar. Guld och gröna skogar. Lycka och allt sånt.
Men han får nöja sig med mig. Lite trasig och väderbiten. Stundtals fullkomligt galen. Jag hoppas han gillar mig ändå. För älskar mig, det gör han. Det vet jag. Även när jag inte förtjänar det.

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är allt han behöver. Du behöver inte bli bättre för du är redan bäst. Puss

2011-02-07 @ 23:27:07
Postat av: Alex

Sabina du skriver så fint så jag blir alldeles gråtfärdig!

2011-02-09 @ 09:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0