En överlevares bekännelser

Alltså, vi lever ju. Vi gör det. Men blogginspon är liksom obefintlig. Det går i cykler, den där lusten att inläggsbomba. Men för sjutton, någon rad om dagen ska man väl lyckas med? Eller? Vill ni läsa? Är ni fortfarande intresserade?

Lite livsuppdatering då: Jag och Dorian är magsjuka, igår höll vi på att brinna inne och husfixet går sakta men säkert framåt. Med fokusering på sakta. Jag bör kanske utveckla? Igår var vi magsjuka. Dorian kräktes, jag gjorde det inte men hade annat trevligt för mig. Fördelade min tid mellan toaletten och sängen. Ilkka vabbade både mig och Dorian. Jag var helt omsorgshandikappad, kunde inte göra någonting vettigt. Vid middagstid vaknar jag av brandlarmet för då har mitt snille till man lyckats glömma bort att han tänt adventsljusstaken så den står i lågor. Vad han gör? Försöker släcka med en disktrasa. (Nämnde jag att han är ett snille?) Själv tar jag lugnt men sansat tag i den halvfulla vattenkaraffen som står på samma bord som ljusstaken (jo det är sant) och släcker elden. Det luktade stearin i hela huset ett tag men det vädrade vi ut. Av någon anledning kände jag mig lite bättre efter det, måste varit adrenalinet eller något. Kan också ha att göra med det faktum att jag sovit i typ 18 h, jag vet inte jag.

Eftersom Dorian slutade spy vid lunch igår, söndag, blir det till att vabba till på onsdag. Idag har vi till och med tagit oss utanför dörren för första gången på tre dagar. Sen åt vi hamburgare till lunch som följdes av en total näringschock. Tips inför nästa magsjuka: Ease in to it. Ät lite yoghurt till att börja med.

Nu sitter vi som två kollin i soffan och tittar på Manny. Då suget på föda är likamednoll hos oss båda är det inte snack om någon middag. Han får en flaska välling istället, som han ju egentligen har slutat med. Inga blöjor har vi heller så nu ska vi avvänja honom det på nätterna är det tänkt. Dagtid har han varit helt blöjfri sen sommaren ungefär tror jag? Vi gjorde nog ingen stor grej av det. Han går på toaletten när han är kissnödig liksom. Funkar jättebra på förskolan också, även om det händer någon olycka då och då som hos de flesta barn som blir helt lekkonsumerade. Bajja vill han dock göra i blöja. Precis som sin mamma. När jag var liten alltså, nu för tiden går jag på toaletten som andra friska människor i min ålder. Känns tvunget att klargöra att jag inte använder vuxenblöjor..

Huset då? Det går sakta. Det är så himla mycket jag vill göra och det riktigt rycker i mig när jag ser framför mig hur det ser ut när allt är färdigmålat, färdigtapetserat, färdiginrett. Men ekonomin sätter stopp för mina idéer och allt måste få ta sin tid. Nästa projekt blir ett hemsnickrat kök till lekrummet gjort av beståförvaring från Ikea, lite dekorgummi, en bakbunke och lite annat smått och gott. Har precis fått upp rit- och pysselbordet där inne och Dorian gillar det. Kanske kommer upp en bild här sen. Ni som har privilegiet att vara vänner med mig på fejjan har ju redan sett det :)

Vi får se om inspon hittar tillbaka. Kanske inläggsbombar jag er snart igen? Kanske blir det total radiotystnad? Man vet aldrig. Im a mystery.

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: josefin

jaaag vill läääsaaaa!!! Jag kollar din blogg typ 3ggr om dagen så du får ligga i ordentligt om du ska tillfredsställa mitt läsbehov ;)

2011-12-19 @ 19:23:22
Postat av: cissi

Okej Sabina, nu har jag sträckläst din blogg. Du är cool.

2011-12-19 @ 23:47:31
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Sabina

Drömmen var favvoinlägget, visst? Oroa dig inte för mannen som smyger i buskarna. Det är bara min PI som förföljer dig för att avslöja din och Ilkkas affär. Och eventuellt jordens undergång, i can never really tell.. ;)

2011-12-20 @ 00:47:41
URL: http://alphabettown.blogg.se/
Postat av: Anonym

men vi gillart när de väl mals på ;)



erika

2011-12-20 @ 09:39:14
Postat av: Alex

Jag läser!

2011-12-21 @ 15:50:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0