Day 01 – your favorite song

Alltså. Det här är en helt omöjlig tanke för mig, att ha EN favoritlåt. Jag har hundra som Ariel säger. Men okej, en låt som följt mig länge och som är JAG. Som skrevs och framfördes av ett av de finaste banden som funnits, Alex Chilton var verkligen helt enastående, och omtolkades av min hjärtevän Elliott. Även allas vår Håkan gjorde den, då på svenska. Den här är liksom, fan jag vet inte. Omöjligt att beskriva. Ingen har någonsin, innan eller efter, lyckats beskriva åldern 13 på samma sätt. Inte bara 13. Låten är en hyllning till tonåren överhuvudtaget. Och så spelas den i ett av de sista avsnitten av That '70s show som en homage till ett av mina favoritpar från en av mina favroit TV-serier. Okej det här är nog min favoritlåt. Alla kategorier. Jag skrattar, gråter, ryser och förundras till den här låten. Och längtar tillbaka.

Här är Big Stars originalversion. Lyssna och njut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0