Renovering

Vi håller konstant på att uppdatera hemmet. Just nu är det lekrummet som får sig en välbehövlig makeover för att passa två barn med fem år emellan dem. Tanken är att det ska funka för Dorian att sitta och skriva läxor där i framtiden (JAG ÄR EMOT LÄXOR MEN INTE SAMHÄLLET) och småprylar som inte är bebislämpliga ska kunna förvaras på högre höjder. Och så blir det gult! Knallgult blir det och sen ska inredning gå i rött. En röd ribbstol ska upp bland annat. Det kommer bli skitbra och jag slänger upp lite bilder sen när allt är färdigt. Våra barn ska sova ihop så länge det bara går, gemensamhetsskapande och så där tänker jag. Första året får Om sova inne hos oss men sen flyttar hen in till Dorian och då måste vi nog göra oss av med Dorians fantatsiskt fina säng. Det kommer ta emot, jag älskar den men rummet är så litet och en ettåring i våningssäng känns inte korrekt även om det är i en underslaf.
 
När lekrummet är färdigt ska vi fixa lite i badrummet. Vi ska köpa nya maskiner (vår Hoover tvättmaskin är helt värdelös och jag börjar sakna torktumlare) sen ska det in nytt handfat, kommod, vi ska ha en grovdiskho i bänken ovanför maskinerna och en stringhylla jag haft på vänt länge ska upp och förvara mina fina plåtburkar som jag gömmer tvättmedel i! Längtar till det är färdigt. Och färdigt blir det, innan Om kommer!

Kommentarer
Postat av: Lina

Min kompis har två barn, tre och ett år. De har en våningssäng och det funkar! Båda sover där nere, och så har de en madrass på golvet om ettåringen skulle ramla ner, men det har inte hänt! :)

Svar: Jag tror ändå jag vill ha dem i varsin säng.. Men som sagt, svårt att skiljas från Dorians helt fantastiskt snygga hemmaprojekt!
Sabina

2013-10-21 @ 07:55:28
URL: http://hexident.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0