Söndagsmöte

 
 
Jag och Ilkka har infört söndagsmöten. Varje söndag sitter vi ner en timma och ser över kommande vecka, skriver ett matschema och beställer hem mat enligt detta. Det är en mysig stund där vi får möjlighet att faktiskt konversera ostört samtidigt som man får mer pejl på hur veckan ser ut och vad som ska ätas. Skönt för mig med kontrollbehov och bra för oss som båda är virrpannor :)
 
Den här helgen har känts fruktansvärt hastig. I torsdags kväll åkte jag iväg med mina kollegor på en konferenskryssning till Åland vilket bl.a resulterade i att jag from V.6 kommer att ha en ny arbetsplats! Inte riktigt, jag är kvar i samma hus men byter avdelning. Jag ska för första gången på länge jobba med yngre barn och jag känner mig peppad hittills. Pedagogiken är ju annorlunda med små barn och jag vet att det är kämpigt inne på vår lilla avdelning nu men jag gillar personalen inne på Blåbär jättemycket (heeeej Lena om du läser) och jag hade ett mycket givande samtal med min andra blivande kollega på båten så jag är mest förväntansfull! Jag har ju haft lite problem med en av mina andra arbetskamrater, vi har inte riktigt klaffat och jag har känt mig rätt illa behandlad av henne i samband med allt som hände i höstas så det ska blir skönt att få ett break från henne, faktiskt. Jag fungerar ofta väldigt bra med folk jag arbetar med, har lätt för att anpassa mig och kompromissa, men just den här människan har det liksom blivit någon vajsing på tråden med. Hon uttryckte det som att "en sten lyfts från hennes axlar" när det blev officiellt att jag och en annan byter plats med varandra och jag orkade ärligt talat inte ens kommentera det. Hon är nöjd och jag är nöjd. Bra så.
 
Sen var det ju kalas igår och det tog på krafterna. Sen allt hände i höstas har jag haft svårt med att umgås i större sammanhang, jag blir trött och får huvudvärk och vill helst bara vara med de närmsta. De som var här igår är ju de närmsta men jag delar helst upp umgänget. Jag har även utvecklat lite social fobi, något jag märkte av när vi kommit av båten i fredags och skulle ta oss hem i rusningstrafik. Blev akut illamående, kändes som jag skulle kräkas och flyktinstinkten tog över totalt, jag var helt kaputt när jag hoppade in i mammas trygga bil. Definitivt något att ta upp med min psykobert som jag inväntar kallelse från.
 
Hoppas ni andra haft en fin helg!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

tack Sabina! sjävklart får du veta det:) kopbarnvagn.se men jag tror att den också finns på babyshop.se! Jag ska åka till barnens hus idag och titta om den finns i affär:)


jag såg Dorian och hans käre far i täby centrum i förra veckan, vad stor han blviit! att tiden går så fort=) han e verkligen superfin!

2013-01-29 @ 09:40:22
URL: http://entrappa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0