you is kind you is smart you is important

Aldrig tidigare har jag behövt ett mantra som jag behöver ett nu. Jag upprepar detta konstant och övertalar mig själv att när den här jävla skiten är slut kommer jag att vara Stålkvinnan. Stärkt av allt jag tvingas vara med om just nu. Denna jävla skithöst. Detta jävla missfallshelvete.
 
Idag när jag var ute i skogen tillsammans med mina barn och en kollega, känner jag hur någon vrider på kranen. Det fullkomligt forsar ifrån mina privata delar. Jag talar om detta för kollegan och vi skyndar oss tillbaka till förskolan. Jag blödde igenom en hel binda (front to back snackar vi nu), ett par trosor och mina byxor. Jag inser, såklart, att något är fel och försöker berätta detta för första personen jag möter, efter att jag tagit hand om blodbadet jag precis skapat inne på toaletten, men bryter ihop istället (gör det en del nu för tiden) men jag lyckas i alla fall få fram att jag måste ta mig till gynakuten och att jag behöver att någon kör mig dit. Hon sätter mig på en stol. Sen står hon och klappar på mig medan jag gråter och snorar ner hennes byxor och en annan hämtar chefen som kör mig till Danderyd. Aldrig tidigare har jag varit så glad över att arbeta med KVINNOR. Stora, starka, jävlaranamma kvinnor. Som förstår och låter det här hända. Säger och gör rätt saker. Som blir arga MED mig.
 
Väl på Danderyd är jag utmattad och yr och får lägga mig ner rätt omgående. Får sen vänta några timmar innan jag får göra ett VUL (vaginalt ultraljud). Där konstaterar man att det finns något som skulle kunna vara rester från moderkakan kvar i livmodern så nu är jag hemskickad med piller och skall denna gång prova på att göra det här på medicinsk väg. Förbereder mig på ett mindre helvete imorgon. Har bara läst skräckhistorier men jag orkar inte med mer sjukhus så jag är helst hemma och tar hand om det här denna gång. Är lite rädd, som jag är för allt jag inte känner till. Mitt kontrollbehov har minst sagt fått sig en prövning i och med det här. Men jag har blivit härdad. Känns som att jag klarar av allt så:
 
Bring it on, livet. BRING IT THE FUCK ON!
 
//STÅLKVINNAN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0