Emmys

 
 
För några dagar sedan blev Emmy-nomineringarna klara. För oss TV-junkies är ju det här höstens höjdpunkt så jag punktar här mina favoriter
 
  • Girls. Jag hoppas serien och Lena Dunham kammar hem allt. Helt briljant serie.
  • Zooey Deschanel och Max Greenfield är nominerade för New Girl som också är en favorit här hemma. Lena Dunham går dock före Deschanel men, Go Schmidt!
  • Jag ser inte Game of Thrones (till min fanboy-pojkväns stora förtret) men jag gillar Peter Dinklage och hoppas därför på honom i Supporting Actor Drama Series.
  • Hoppas på Mayim Bialik i Supporting Actress In Comedy Series för rollen som Amy Farrah Fowler i Big Bang Theory. Allas vår Blossom är helt outstanding som Sheldons Coopers flickvän.
  • Igen, Lena Dunham är nominerad för Outstanding Directing for a Comedy Series och jag hoppas hon sopar mattan med hela jävla mansgänget i den kategorin. Lena for president osv.
  • Lena är även nominerad för Outstanding Writing for a Comedy Series. Ingen förtjänar det priset som hon! Även om Amy Poehler är ett geni av nästan samma rang.
Så, summa summarum:
 
  1. Har ni inte sett Girls? Se den. Det är som att se sitt 20 åriga singel-jag och allt vad det innebar. Sex and The City blir som sci-fi i jämförelse. Inget är glorifierat, varken kroppar eller liv och sexet är på riktigt.
  2. Jag ser för mycket på tv men för lite dramaserier.
Nu längtar jag till 23/9 då galan går av stapeln. Heja Lena!
 
Kärlek
 
Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0