A hard (5) days work

Herremindarwin vad den här veckan har varit lång. Vi har haft personalbortfall utan dess like! Jag är dessutom den enda som jobbat hela veckan så jag har drabbats varje dag. I tisdags var vi 2 (!!!) personal på 21 barn. Det gick, men fy fan vad kämpigt det var. Vår avdelning förbises ofta när det gäller vikarier för att vi faktiskt fungerar. Ibland känns det som att de andra avdelningarna är sjunkande skepp som får vikarier så fort någon är sjuk och har halv barngrupp medan vi får kämpa på med fullbarngrupp och halv personalstyrka. Men så är det såklart inte, men det är fredag och jag har nog aldrig varit så här trött efter en arbetsvecka. Jag tackar våra fantastiska barn för att det ändå gått runt. Helt fabulösa är de!

Nu ser jag fram emot en hel helg med bara Dorian. Ilkka jobbar, som vanligt varannan helg, och vi har faktiskt lyckats boka in en del grejer som vi ser fram emot båda två. Vanligtvis är vi mestadels utomhus när vi är själva men imorgon ska vi gå på bio. Det bli Dorians första biobesök! Vi ska se Lejonkungen i 3D med min bästa vän Emma, Leja och Marre. Det ska bli intressant att se om Dorian klarar av det. Jag har mina aningar om att det kan bli för högljutt för honom men vi hoppas på gott resultat ändå. Sen har jag lovat honom Donken :)

Nämnas bör väl också att min älskade son blev 3 år i torsdag. Det känns helt otroligt att han redan är tre år.
Tänkte att jag ska ägna ett inlägg helt åt/om honom senare så kom gärna tillbaka!

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0