Men vad ska det vara bra för?

Idag är en sån dag då jag känner för att bara lägga mig i en stor hög och gråta. För att jag är trött, för att Dorian har haft 40 gradig feber i två dagar, för att vår externa hårddisk med alla våra filmer och serier som vi omsorgsfullt samlat på oss helt plötsligt la av när jag skulle tanka över nya grejer att underhålla oss med idag, för att det är snö ute igen och för att jag är allmänt deppig. Jag är fruktansvärt otrevlig när jag är på det här humöret så innan Ilkka gick till jobbet fick han smaka på känslor jag inte orkade gömma. Och han bara tar emot. Jag är en vidrig människa idag men försöker hålla humöret uppe för Dorians skull. Min stackars lilla hjärtegris som ligger och sover just nu. Han som slutade sova på dagarna när han var två. Igår sov han en gång vid 13 och sen en gång vid 17. Efter första omgången febernedsättande var han pigg men när den steg igen höll den sig kvar på 39.6 trots nedsättande. Får se hur det går idag.

Det är stökigt och äckligt hemma också så när Dorian är vaken och underhåller sig med TVn passar jag på att röja och städa och sanera. Köket är dammsuget och avtorkat. Hallen är okej den med. En maskin med tvätt snurrar och nu tar jag en paus. Ska försöka andas lite och hitta gnistan för jag vet att den finns där inne nånstans!

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0