Gräsänka

Varannan helg är jag själv hemma med Dorian. Jag skäms för att säga det, men jag hatar dessa helger. Det är inte alltid lätt att fylla de här dagarna och alla man vill umgås med är upptagna på andra håll. Oftast med sina familjer där helgerna är heliga för att BÅDA föräldrarna har 9-17 jobb och är lediga tillsammans på helgerna. I den här familjen är det bara jag som följer normen. Och det är den enda normen jag egentligen vill följa. Jag vill ha vardagskvällarna tillsammans med min familj och sen kunna se fram emot helgerna då vi får hela dagar med varandra. Men icke. Jag valde att bilda familj tillsammans med en man som jobbar i butik och han verkar inte ha varken ambitionen eller viljan att byta det jobbet trots att han vet hur jag känner. Han slutar som tidigast kl 18 och är då hemma ca 19.30. Vi har kunnat lösa vardagseftermiddagarna bra genom att våra föräldrar hämtar och umgås med Dorian varsin dag i veckan så jag slipper stressa hem efter jobbet VARJE DAG och sen är Ilkka ledig torsdagar. Men vi hinner aldrig vara med varandra känns det som. Inte regelbundet. Äter i princip aldrig middag tillsammans. Och jag hatar det. Hatar att tjata på folk om att umgås, hatar att känna mig som den där värdelösa mamman som sätter ungen framför tvn. Men bor man i en tvåa utan lekrum eller barnrum och alla leksaker är undanplockade för att vi måste visa den här j*vla lägenheten i tid och otid eftersom vi inte får den såld tar man till vilka medel man kan för att underhålla. Vi är självklart ute så mycket vi kan och vill men nu talar jag om stunderna vi är inne. DÖR på det här snart.

Kommentarer
Postat av: josefin

Jag, som är en stackars helgjobbare (men med andra ambitioner), tycker på sätt och vis att det är lite skönt att höra att den andra parten av ett "helg-jobbar-par" tycker det är trist att partnern jobbar :P Då är jag inte ensam i min bitterhet ;) Vet att min pappa hatar helgerna mamma jobbar (varannan) för han tycker det är såå tråkigt att vara själv :) Johan verkar det dock inte gå någon nöd på... Så han och Ilkka skulle ju vara det perfekta paret :D

2011-09-24 @ 21:00:14
Postat av: Alex

Hang in there! Jag önskar att du inte jobbade alla vardagar så att jag kunde hänga med dig och Dorian dom vardagar jag är ledig =) Jag jobbar var tredje helg, det tycker jag är lagom. Nästa helg kommer jag till Täby och vill gärna umgås om du har tid =D

2011-09-25 @ 07:24:35
Postat av: Anonym

OCH VARMT VÄLKOMMEN HEM TILL OSS (DOCK EN BIT ATT ÅKA) men jag (och tommy) är hemma ganska myket, trots att vi försej ofta e ute o ränner på helgerna. sen så har vi fullproppad bil... vilket itne gör de så bra om man vill ha med er på utflykter.. måste köpa större bil helt enketl ;)



erika

2011-09-25 @ 15:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0