Så jävla billig

Alltså jag blir galen av läggningarna! Hur i helvete kan ungen vara pigg efter en sketalång dag hos dagmamma? Jag fattar inte! När vännernas barn började förskolan snackade alla om hur de deckade när de kom hem för att de var så trötta. Har ALDRIG hänt. Någonsin. Inte ens i början. Jag lägger honom inte kl 18 direkt. Jag läser böcker när han dricker välling och sen ligger vi och pratar en stund efteråt och man kan ju tycka att en 2-åring ska vara trött vid 20. Gud vet att jag är det iaf. Men inte Dorian. Han springer upp ur sängen KONSTANT i minst en timma. Han kommer liksom inte till ro. Vad fan gör man? Vi har verkligen provat allt. Vi har till och med övervägt att köpa spjälsäng till honom igen för att han inte ska kunna springa runt som han gör. Vi samsover just nu i samma säng. Jag hatar det här. Att bråka vid läggning. Verkligen avskyr det. Känner mig som häxan surtant. Dagsvilan tog vi bort för länge sen så han sover alltså inte ens på dagarna längre.

Ville nog bara ventilera för just nu är vi inne på 20e dörröppningen och jag håller på ricko på att bli vansinnig.


Kommentarer
Postat av: erika

hejje låter inte så kul, är han ute mycket med dagmamman eller är dem inne o pysslar hela dagarna? Elton sover på dagen o somnar på kvällarna runt 21. har märkt att läggningarna går trögare o trögare. de går inte alls om vi bara vart inne. vi måste ut o rasta honom innan. rejält. efter sommaren får nog inte heller han sova mera men nu snart är det ju semester så då kan ha nfå sova dagtid för att de e skönt för oss o sen va vaken till 23 om han nu vill.



kram hoppas dorian somnat nu.

2011-06-21 @ 21:12:34
Postat av: sarah

Sabina, jag minns inte men sover han på dagarna? Då har ni säkert dragit ner på tiden? Om han sover mindre dagtid fungerar det? Samma kvällsrutin! Du vet att jag förstår dig!! :( om ni lägger han lite tidigare, säg 19- 19.30 ? han kanske hinner komma in i andra andningen.. De gjorde Viggo ett tag. Gränsen var hårfin.. styrke kram!!

2011-06-22 @ 15:12:35
URL: http://lillagrodans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0