Välkommen, välkommen hit

Tänk dig att du levt hela ditt liv i rädsla. Rädsla för att dödas för den du är, det du tror på. Tänk dig att du äntligen finner en utväg, du finner äntligen en utväg och du har äntligen råd att ta den utvägen. Tänk dig att du äntligen tar dig bort från dem som terroriserat dig hela ditt liv. Du kommer till ett land som sägs vara fritt, fritt från förtryck och förföljelse. Ett rikt land som har de resurser som behövs för att ta hand om sådana som du om landets befolkning bara var villigt att prioritera annorlunda och sluta vara själviska och tänka "jag" och "mitt". Tänk att du sen får beskedet att det land som skulle vara din säkra plats bestämmer sig för att de inte alls har lust att hjälpa dig. Att ge dig ett drägligt liv och låta dig bli en viktig del av landets samhälle. De bestämmer att du ska tillbaka, tillbaka till det land där du förföljdes och torterades för att du är den du är och tror på det du tror på. Du vet att de som plågat dig står på flygplatsen och välkomnar dig tillbaka. Om du har tur avrättar dom dig på plats med ett skott i huvudet, men vi vet att för de flesta väntar ett öde värre än så. Du vet att ombordstigningen på planet är din dödsdom. Det vet de som skickade iväg dig också men de bryr sig inte. Totalt empatilöst slussas du ut till flygplatsen med poliseskort. De "har inte råd, vi måste ta hand om våra egna först". För dem spelar det ingen roll vad du offrat för att komma till det samhälle de tar för givet.

Det är förjävligt! Det borde vara olagligt att utvisa människor som står i direkt risk att mördas i sitt hemland. Det borde vara straffbart för länder som gör så. Jag skäms! Jag skäms över att bo i ett land där befolkningen har ett sån självisk livssyn att de inte kan tänka sig att betala för att folk som levt i MISÄR ska få det bättre. Fy skäms Sverige. Fy skäms. Vi vet inte hur bra vi har det. Skygglappar är hetaste modet här. Ser inte, hör inte.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8431905.ab

Jag förbannar Er som anser Er vara bättre än andra, som inte är villiga att hjälpa dom som behöver hjälp.

Sabina


Kommentarer
Postat av: Anonym

så jäkla bra att du skriver sånt här sabina, min blogg är så Odjup o opolitisk eller hur jag ska säga men sånt här gör mig oxå pissförbannad.



inatt drömde jag en mardröm att några maskerade män kom med eldbomber och sa att här ska alla svarta bruna gula röda, alla som inte är vita bort o sen brände dem ner hela waxholm. och jag kunde itne göra något. det är så jävla hemskt att vissa människor tänker så. och är kapabla till att göra sånna saker. och som du skriver att sverige faktiskt skikar människor till döden. men vi har itne dödsstraff, men jag tycker det här är likadant.



erika

2011-01-19 @ 09:48:48
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-01-19 @ 10:21:34
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0