Borta bra men hemma bäst

Jag vill börja med att be om ursäkt för att jag jinxade bort den vita julen. Förjåååt.

Vet ni, jag trivs så himla bra i huset. Så bra, faktiskt, att jag inte vill gå härifrån när jag är ledig och inte har några direkta ärenden att ta itu med. Vilket ju inte är så bra när man har en soon to be 3-åring som behöver rastas iaf någon timme om dagen. Jag bara sitter här i soffan och är så jäklarns nöjd med tillvaron. Och så tittar man ut och det är grått och trist och det småduggar och då känner jag att nej, det är tamejfan okej att stanna inne. Det är tydligen även okej att äta smörgåsar till lunch. Alternativet var falukorv, hemska tanke, så jag och Dorian kom överens om att det var en frukost till lunchdag idag.

Men utanför dörren kommer iaf jag att ta mig idag. Min mamma och syster kommer hit i eftermiddag för att klä granen tillsammans med mig och Dorian och då behöver man tydligen en gran? Det har ju inte vi så den ska inhandlas så här dagen innan julafton. Julgodis och annat smått och gott inför morgondagen behövs också införskaffas så om cirkus en timma är de väl här.

Undrar om de har något emot att jag och Dorian fortfarande har våra pyjamasar på oss och kanske inte ser ut som julfräschheten själva efter en hel dag med TV-tittande och soffätande.

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0