Gör en insats, rädda ett liv

Jag har precis skänkt 250 kr till Läkare Utan Gränser för att stödja deras arbete i kampen mot den värsta svältkatastrofen som drabbat Afrikas horn på 60 år. Gör det ni med. Gå in på Läkare Utan Gränsers hemsida och skänk det ni skänka kan. Anser ni att ni inte har råd bör ni seriöst se över er livsstil. Tycker ni att era pengar inte spelar någon större roll i det här tycker jag att ni ska ta er igenom bildspelet på Aftonbladets hemsida. Jag skriver ta er igenom det för att det är något av det svåraste jag behövt göra. Men det är nödvändigt. FNs rapporter säger att den här katastrofen när/om den är över kommer att ha krävt 2 miljoner liv. 2 miljoner! Det är nästan en fjärdedel av Sveriges befolkning. Det är barn som dör för att de inte får mat eller vatten. Se på era barn, ni som har, och känn på tanken att ni inte skulle kunna ge dem mat, inte ge dem vatten. Inte kunna skydda de mot den 40 gradiga värmen och de sjukdomar som följer med denna hetta. Tänk på det och öppna sen hjärta och plånbok och hjälp ett för er okänt barn. Det behövs.

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0