All you need is love

En sak som alltid naggat mig i kanten lite är det här med vuxna män och sport. Vad ÄR det som gör vanligtvis normalt funtade män, att dom är normala är ett antagande och ej fakta, till grottmänniskor vid exempelvis hockeyderbyn? Jag f.a.t.t.a.r inte. På riktigt. Jag har vänt ut och in på det här, diskuterat med sportintresserade vänner av det motsatta könet, läst välinformerade debattinlägg och krönikor, tagit ett snack med Gud himself, läst både psykologi A och B och varit allmänt intresserad. Men jag fattar inte. HUR jävla svårt kan det vara att gå på en match och bara njuta av sporten? Allvarligt? Jag vet inget så pinsamt som när män i varierande åldrar beter sig som apor. Sen är det ju intressant att detta verkar vara det enda som förenar män i alla åldrar. Det och porr. Det är läskigt tycker jag. Ja inte porr alltså, utan att folk i grupp kan hetsa varandra på det mest fatala sätt. Jag är ännu ej klar över min åsikt om porr. Kanske återkommer med det senare. Just nu är jag för upptagen med hulligantankarna.

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0