Bara en tjej

 
 
Den här släpptes 1995. Också fortfarande aktuell. Och den första låten som jag kände att VAFAN PRECIS! Och så började min resa mot den fullfjädrade feminist jag är idag. Jag var tio år när jag för första gången insåg att det fanns fler än jag som inte passade in i den normativa tjejrollen. Men fan vad alla försökte kuva mig. Man får ju inte ta plats som tjej, bara synas, INTE höras. Det var signerat killarna. Som när jag fick höra att jag inte kunde komma arg till skolan eftersom det blev så dålig stämning (mitt humör är tydligen smittsamt och farligt) eller när jag, som helst spelade fotboll på rasterna, fick rådet att lära mig leka med de andra flickorna.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0