Stolt mor (alltid)

Det här med att Dorian fick ett fett A på sin 4-årsuppföljning är ju såklart något som värmer mammahjärtat lite extra. Perfekt syn, perfekt hörsel, en naturbegåvad tecknare ("Oj, han ritar som en femåring. Jag skriver 4-år här på den så jag inte blandar ihop den med femåringarnas") Jag delade med mig av mina tankar gällande hans pirat/amerikanska R och att han avslutar ord med ändelsen RE med DE (typ riddade istället för riddare) men det var inget att oroa sig för, innan de är fem år är felaktiga R tydligen ingen big deal. Han charmade loss där inne som vanligt, social och oblyg som han är! Felfri balans, inga problem att koncentrera sig på uppgiften vid hörseltestet och han svarade utförligt på alla frågor som ställdes. Min älskade lilla pratkvarn ♥
 
Det här med ritandet är inte något som intresserar mig för fem öre så när han ritade sin figur på samma sätt som han alltid gjort var det liksom inte något jag la någon vikt vid men det är tydligen ovanligt att yngre barn ritar halsar bland annat. Han och Ilkka (som är vansinnigt duktig) ritar ganska mycket tillsammans, tror jag lagt upp Dorians alster här någon gång, så det är ju inte helt svårt att spåra talanggenen ;)
 
Efter det fina betyget firade vi såklart med McDonalds. När vi hade ätit upp haffar Dorian tag i en anställd som plockar av borden och säger att han nu gärna skulle vilja ha en glass och frågar var dom ha den någonstans. Det slutar med att den här FANTASTISKA människan köper en glass till Dorian, för sina egna pengar (jag såg honom ta emot växel när de var och köpte den). Seriöst, jag blev helt ställd. Jag hann inte med i ordväxlingen och helt plötsligt har Dorian en McFlurry i handen. Tänk vilka helt fantastiska människor det finns. Han var invandrare såklart, de är ju såna. Givmilda, öppna, inbjudande (snälla uppfatta min poäng här). Jag har tyvärr glömt bort namnet på denna underbara själ men är ni på McDonalds i Täby Centrum och ser någon som har en namnbricka med ett S-namn kan ni väl skänka ett leende, det är han helt klart värd ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0