Sängen

 
 
Nu är Dorians säng färdig. Jag skulle vilja påstå att han har den finaste sängen jag någonsin sett!
 
 
 

 
Jag har använt en ledslinga som jag virat runt ribborna i sängen för att få in lite ljus så man kan ligga och läsa för honom där nere innan han ska sova (sen är det GALET snyggt också). Gardinerna är gjorda av en gammal sänghimmel från Syster Lycklig som min älskade svärmor sytt om. Hon har även gjort de stora kuddarna som ökar mysfaktorn där inne. Jag älskar Dorians sovrum. Det är verkligen så där lugnt och mysigt nu som jag vill att hans sovrum ska vara. Nästa projekt blir lekrummet som först och främst ska målas om i en knallgul färg. Där ska det inte vara lugnt och svalt. Det ska vara lekfullt, färgglatt, helt galet och framförallt måste jag göra det lekvänlig. Jag funderar på att sälja köket som jag gjort för Dorian har aldrig riktigt fattat tycke för just kökslekar. Skittråkigt för köket är jättefint, ser ut som ett riktigt litet kök. Upp ska istället hans gamla ribbstol (som jag köpte redan när vi bodde på Sippvägen men som jag hittills inte hittat rätt plats för) och så ska jag försöka skapa mer rolleksmiljöer med speglar och lättillgänglig förvaring för hans utklädningskläder för det är vad han tycker är roligast just nu. Han har världens häftigaste fantasti vår son. Älskar att klä ut sig och leka prinsessa och riddare och såklart Star Wars till sin fars stora förtjusning!
 
Jag skulle kunna jobba med sånt här, att inreda barnrum. Jag verkligen älskar det! Att få grotta ner sig i barns världssyn, lekfullhet och intressen. Fantastiskt ♥
 
(Visst känns det som det här inlägget är skrivet av någon annan? Men det är jag. Jag lovar..)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Terese

Skitfin! En sådan där säng en själv önskade att en hade som barn :D

2013-01-20 @ 18:59:46
URL: http://bouvierbaby.se
Postat av: josefin

ser jättemysigt ut!

2013-01-20 @ 20:49:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0