OSCARSGALAN

Jamen alltså vi håller ju på traditionerna här i huset så inatt kommer min mamma över och så ser hon, jag och Ilkka Oscarsgalan tillsammans (Jag har tagit ledigt imorgon. Vissa åker skidor på semestern, jag ser galor. Forever nörd). Blir fjärde året i rad faktiskt och vi har såklart sett alla filmerna som är nominerade i Bästa Filmkategorin. (förutom Life Of Pi som vi ser innan galan ikväll)
 
Jag ska dock erkänna att jag somnat till både Lincoln, Django Unchained och Zero Dark Thirty. Krigs- och splatterfilmer faller mig sällan i smaken och jag har vägrat se om Django trots att både Ilkka och mor min påstår att den är så mycket mer än bara splatter. Har överlag svårt för Tarantino så jag skippar den.
 
Men hörrni, Anne Hathaway är helt fantastisk i Les Miserables. Verkligen helt jävla outstanding. Och jag föll handlöst för Beasts of the Southern Wild. Den där lilla astuffa Hushpuppy ville jag ta hem och rå om i all evighet och jag kunde relatera till symboliken som aurochserna (??) stod för.
 
Igenkänningsfaktorn i Silver Linings Playbook är något jag inte talar högt om. Men jag känner igen mig i att vara den i en familj allt kretsar kring, på gott och ont. Kanske återkommer med en mer djuptgående analys om det i ett enskilt inlägg..
 
Jag uppdaterar ikväll med min lista av önskade/trodda vinnare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0