US and A

Alla som känner mig och Ilkka vet att vi är väldigt amerikaniserade. Vi har en amerikansk, ironisk humor och nästan varannat ord som hoppar ur våra munnar är på engelska. (jag har tex mycket lättare att uttrycka mig på engelska, hittar ibland inte min svenska och tar det då på engelska.) Det senaste året har tre av mina vänner gift sig och det leder såklart till samtal oss emellan om vad vi vill med vårt framtida bröllop och då även bröllopsresan. Vi har lutat oss fram och tillbaka i frågan men nu kommit fram till något som skulle passa oss: Husbila genom USA. Jag är så såld på den här idéen att jag redan nu sitter och googlar info även fast jag vet att det ligger mellan 2-5 år framåt i tiden beroende på hur mycket pengar vi lyckas spara ihop då budgeten bör vara väldigt generös. Det är så himla mycket jag vill se! Jag vill ju gärna se alla staterna men vi har tänkt oss att vara iväg i högst 2 månader så det hinns nog inte med. Men vi får komma tillbaka. Göra det till en grej i Lilla Familjen kaos :) Vad säger ni? Skulle ni vilja se USA från the road? Anledningen till att vi väljer en lite annorlunda resa som vår bröllopsresa är för att vi efter diskussioner kommit fram till att 1. jag gillar inte sol speciellt mycket. 2. blir rastslös 2000 om det inte händer någonting så att ligga i en hängmatta och slappa i ett varmt land är nog inget för mig. 3. det blir roligare för kidsen även om de kommer att vara väldigt små. Och jag skriver KIDSEN eftersom vi räknar med att ha minst en till när vi ger oss av ;)

Och mamma, innan du frågar, ja Ilkka är lika såld som jag på en roadtrip genom USA.

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0