Gott nytt mina vänner!

Imorgon är det ett nytt år. 2011 har varit omtumlande och stundtals förbannad jobbigt men det slutade ju bra iaf. Tänker främst på helvetet med husköpet och lägenhetsförsäljningen som höll på att ruinera oss. Det gick ju till slut och om jag har lärt mig något det här året så är det att allt löser sig. Jag brukade hata de tre orden men det är ju så sant. Livet blir vad man gör det till.

Vi firar in det nya året med fantastiska vänner och god mat. Dorian firar med sin mormor, min mormor och mina småkusiner. Han har tjatat om att åka till Teeebiii (Täby) i flera dagar nu. Han kommer ha det så bra och vi kan lugnt slappna av och dricka lite alkohol båda två. Jag dricker aldrig när han är med. Eventuellt att jag tar en öl eller så, för den sociala biten av drickandet, men skulle aldrig få för mig att ens bli salongsberusad i närheten av honom. Sen får man väl tycka att jag är pryd och tråkig men jag har inga problem med att avstå, är inte speciellt förtjust i smaken av sprit men ibland kan det vara skönt och gott att ta en öl eller två men då gör jag det när Dorian är någon annanstans.

Jag har precis sett dokumentären Hooked for life om den svenska skateboardscenen på 70-talet och gråtit i vanlig ordning, gör det jämt nu mera vet knappt vem jag är för innan jag fick Dorian grät jag inte åt N-Å-G-O-T. Den här gången var det åt Per Vikings död och det han lämnade efter sig. Jag har en soft spot för skatekids

Nu hamnade jag på något sidospår kände jag. Det jag ville med inlägget var att önska alla mina läsare ett riktigt gott nytt år. Skit i raketerna och njut av varandra istället!

PPE

Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0