Jag är tillbaka

 
 
Går in på blogg.se och inser att jag inte bloggat på nästan två veckor. Två veckor som har varit minst sagt fartfyllda! Mitt lilla projekt Suspended Coffee Stockholm (numera Bjudfika) tog minst sagt fart. I dagsläget har vi närmre 1300 gillare på Facebook, vi har synts i all media som finns (TV, tidning, radio, internet) och företag börjar så smått intressera sig. Fenomenet har spridit sig över hela Sverige och imorgon åker vi in till city och delar ut våra fina inofrmationslappar som vi blivit sponsrade med. Vi har även blivit sponsrade med en fantastiskt fin logga för att skilja oss lite från övriga SC-rörelser. Det händer saker hela tiden och Bjudfika har blivit lite av ett extrajobb. Kul, häftigt och lite läskigt på samma gång!
 
Igår kom jag och Ilkka hem från Amsterdam. En helt fantastisk stad där vi trivdes väldigt bra. Vill definitivt besöka staden igen. Gärna något senare på året, tänker vår/sommar. Vi hade helt OK väder men vi hade gärna haft lite mer sol och färg även om Amsterdam är vackert även när det är grått :) Jag återkommer senare med lite foton!
 
Nästa vecka är det jobb igen (det vanliga alltså haha). Jag skulle ha jobbat i fredags men efter att ha blivit skickade kors och tvärs över hela Schiphol (Amsterdams flygplats) pga av gatebyten och en rejäl försening av flighten och ett mindre (läs:större) sammanbrott var jag så utmattad när jag vaknade typ 2 timmar efter att vi kommit hem  att jobb inte var att tänka på. Jag har de senaste åren utvecklat en fruktansvärd flygrädsla och inför hemresan fick jag panikångest redan innan vi gått på. Det var faktiskt så illa att en medresenär erbjöd mig Sobril för att lugna mina (och kanske även sina?!) nerver. Det är HEMSKT att känna så inför en flygning som tog två timmar. Men min psykolog, som jag träffade igår, tyckte det var helt på sin plats att jag reagerade så. Hon uttryckte det som att "jag är mer sårbar nu" i och med allt jag går igenom. Jag godtog det och kommer aldrig att flyga igen!
 
Nu ska jag mysa ner mig i soffan bredvid Dorian. Ilkka har åkt på någon slags magbakterie och ligger nedbäddad i sängen där uppe. Just typiskt när vi har noll mat hemma och jag inte har någon lust att åka och handla ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Har en tävling i bloggen där du kan vinna en sångpåse. Avslutas 27/4. Delta gärna: http://lottizdays.blogg.se/2013/april/tavling-vinn-en-sangpase-fran-oskar-och-ellen-2.html

2013-04-25 @ 21:26:03
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: Terése Bouvier

Saknar ditt bloggande! / En som väntar på att du skall bli på bloggarhumör igen.

2013-05-03 @ 16:09:17
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0