Första besöket på förlossningen

Jag tycker mig ha känt av mindre rörelser under två dagar. Det har som sagt varit vilt och aktivt dygnet runt sen hen började röra på sig där inne och jag kunde inte släppa tanken så jag tog med mig mor min och åkte in. Vi har valt BB Stockholm den här gången och jag fick ett jättegott intryck ikväll. Allt såg såklart bra ut, hen rörde runt där inne och dansade disco som hen brukar göra i vanliga fall. Jag hade dessutom regelbundna sammadragningar varannan minut som faktiskt gjorde ont så en läkare kollade tappen för säkrehets skull och den var intakt. Hen ligger med huvudet långt ner (neråt har hen legat några veckor nu) men är fortfarande ruckbar som det heter :) Lite besviken var jag att det inte var dags än haha, jag kan verkligen tänka mig att föda nu. Är inte ett dugg orolig eller ängsligt inför varken förlossningen eller den oundvikliga smärtan, bring it säger jag! Sjukt att tänka att det bara är drygt fem veckor kvar. Vi har en vagn och kläder, så förberedda är vi haha :) Så sjukt nyfiken på vad det är för galning som huserar i hotell Magen!

Kommentarer
Postat av: Terése

Förstår att du hoppades på att föda, hen är ju nästan klar och skulle klara sig bra utanför magen liksom. Så tänkte iaf jag i många veckor... och som straff så kom galningen 2veckor "försent" istället :P

Svar: Jag vägrar gå över två veckor, herregud det är ju ett helt liv när man är höggravid! Men både jag och Ilkka har en känsla att hen kommer tidigt så hen lär väl stanna kvar extra länge bara för att jävlas..
Sabina

2013-11-14 @ 17:38:25
URL: http://bouvierbaby.se
Postat av: sarah

ville till bb-hotellet när viggo föddes men de var fullt, så hamnade på bb-Stockholm ist, vart så väl omhändertagen att vi valde bb-Stockholm igen sen när Douglas föddes, hoppas verkligen du får uppleva det på samma sätt som vi gjorde! fantastiskt bra!
du får nog knipa nån vecka till =) men sen vill vi se vem du gömmer där inne =)

Svar: Jag har bara hört gott om BB Stockholm så jag hoppas vi får samma erfarenhet :) Ja jag måste väl knipa lite till men herregud så färdig jag känner mig! Vill att hen ska komma NU!
Sabina

2013-11-14 @ 20:00:54
URL: http://lillagrodans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0