Jag hatar dig, 2012

 
 
Det är väl ingen nyhet att jag hatar 2012 med den brinnande passionen av tusen eldar. Men jag tänker ändå sammanfatta allt. MED EN ENKÄT!
 
Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde en gynekologisk skrapning. Jag förde upp abortpiller där inga piller bör föras upp. Jag sövdes. Jag var sjukskriven i fyra veckor. Jag förlorade ett barn.
 
Blev några/någon av dina vänner föräldrar i år?
Några få fick barn. ALLA blev gravida.
 
Dog någon som stod dig nära?
I våras dog två farbröder. I september dog en del av mig.
 
Vilka länder besökte du?
Jag var i Finland! Helsingfors var en perfekt bakisstad..
 
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Lugn. Jag vill att 2013 blir så lugnt att jag om 40 år tänker tillbaka och ba: 2013? Var det ett valår? Enough drama osv.
 
Vilket datum från 2012 kommer du alltid att minnas?
30 Augusti, 30 September, 11 Oktober, 6, 7, 8 och 12 november. Min graviditet och mitt MA i datum.
 
Vad var din största framgång 2012?
Jag överlevde.
 
Största misstaget?
Jag höll något för mig själv som potentiellt kommer att såra någon jag gillar i framtiden. Jag skäms för det.
 
Bästa köpet?
Alla mina fina teakmöbler!
 
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att mina vänner blev gravida. Faktiskt. Jag älskar er och ÄR glad för er skull. Jag unnar er allt gott i världen ♥
 
Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?
 
 
 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med andra år?
Så otroligt mycket ledsnare. Av självklara anledningar. Jag har nog aldrig varit så avgrundsledsen som jag var i slutet av 2012. Jag har haft ångestattacker, svarta hål, jag har legat och skakat i fosterställning och förbannat hela världen så många ggr att jag tappat räkningen.
 
Vad önskar du att du gjort mer?
Kramats. Och då kramas jag ändå mer än gemene man men man kan aldrig kramas för mycket.
 
Vad önskar du att du gjort mindre?
Gråtit. Jag har egentligen inget emot att gråta men jag gråter helst av mer triviala anledningar än det jag grät över förra året.
 
Blev du kär i år?
Jag blir nykär i man och barn några ggr per år. Så även förra.
 
Favoritprogram på TV?
Greek för att det var en av sakerna som hjälpte mig igenom den värsta perioden i mitt liv. När jag tittade på Greek kunde jag glömma i några timmar. Och New Girl! Schmidty ♥♥
 
Bästa boken du läste i år?
I Skymningslandet av Astrid Lindgren. För inget spelar någon roll, i Skymningslandet.
 
Största musikaliska upptäckten?
 
Det här bandet! Tack vare Spotify Radio ♥
 
 
Något du önskade dig och inte fick?
Att få dela min graviditet från början till slut med en av mina bästa vänner. Faktiskt.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag minns inte..?
 
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Alltså, jag kunde ju ha fått behålla det där barnet..
 
Vad fick dig att må bra?
Min familj, liten som stor, och mina vänner. Jag hade förmodligen vikt hädan utan Ilkka och Dorian. Mina hjältar.
 
Vilken kändis var du mest sugen på?
ZAC EFRON! 2012 var året jag upptäckte att den lilla fjunisen blivit vuxen och jag blev genast tantsnuskig..
 
Vem saknade du?
Folk i allmänhet. Två vänner, som jag av olika anledningar inte har så mycket kontakt med, i synnerhet
 
De bästa nya människorna du träffade?
Jag tror inte jag träffade några nya människor. Är det sorgligt?
 
Mest stolt över?
Mig själv. För att jag inte dog av sorg och för att jag klarade av saker jag innan trott skulle förgöra mig. För att jag är en jävla stålkvinna.
 
Högsta önskan just nu?
Att jag slipper vara en stålkvinna under nästa år. Jag lämnar här med över manteln, någon annan får axla den ett tag. I've had E N O U G H!
 
Gott nytt på er!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Paula

Jag beklagar verkligen din förlust o sorg :(
Hoppas verkligen att 2013 blir ditt år!

2013-01-05 @ 06:34:36
URL: http://morenostyle.bloggplatsen.se
Postat av: cissi

Jag vill typ säga "du förtjänar ett nytt år!" Men så fungerar det ju inte riktigt.. men jag hoppas du får ett ruskigt bra 2013 år! Massa kraaaaam

2013-01-05 @ 23:26:42
URL: http://cirre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0