Besvikelse

Besöket hos kuratorn blev tyvärr som väntat en besvikelse. Till en början kändes det bra, jag fick sätta ord på vad jag varit med om och jag pratade även om hela året som varit ett enda långt jävla mög men sen började hon ställa frågor jag inte kunde svara på och hela samtalet kom att handla om att jag sover dåligt och slutade med lite boktips om sömn, ett råd att boka tid hos husläkaren och en återbesökstid om tre veckor. Jag kände inte att jag fick ut något alls och känner mig istället mer vilsen än innan. Jag sover fruktansvärt dåligt. Tidigare när jag varit sömnstörd så har jag haft svårt att komma till ro och somna. Periodvis har det tagit upp till två timmar innan jag somnat. Men nu är problemet ett helt annat. Jag somnar fort men vaknar efter tre-fyra timmar och sover sen oroligt resten av natten vilket resulterar i att jag är helt slut, både fysiskt och psykistk. Det här har pågått i två månader snart och jag orkar inte mer. Och då tipsar hon mig om böcker att läsa?! Ledsen, men jag orkar inte läsa böcker. Inte ens böcker som intresserar mig. Hon tyckte även att jag skulle skriva brev till folk jag förlorat och att jag skulle tillåta mig själv att gråta när jag har egentid. MEN JAG ÄR TRÖTT PÅ TÅRAR! Fan att det ska vara så svårt att hitta någon som kan hjälpa istället för att sitta och slänga ur sig psykologklyschor.
 
Jag orkar inte må skit längre. Det är påfrestande och tråkigt. Jag vill vara normal. Finns det normalpiller? Jag kan svälja en hel burk..

Kommentarer
Postat av: Cissi

verkligen tråkigt att det inte kändes bra. Men vill bara säga att det finns ju verkligen massor med andra psykologer/terapeuter på massa andra ställen, och det är ju väldigt viktigt att man klickar med den man ska prata med, eller att det känns bra. Och jag tror det finns nån annan som säkert passar dig bättre. Hatar att det är folk som behöver hjälp som ska behöva söka den, den ska bara komma automatiskt.

Hm, vad jag egentligen vill säga att typ Vårdcentraler har ju kuratorer, kanske det finns någon knuten till ditt jobb? Sluta inte "leta" även om det är jobbigt. (fast jag inte tycker du ska behöva leta alls).

2012-11-27 @ 20:20:54
URL: http://Cirre.blogg.se
Postat av: Terése

Finns jättemycket bra piller (har fått ta en hel del olika som faktiskt hjälpt), men du behöver nog säkerligen mest en vettig terapeut/psykolog. Är så tradigt när de inte tar sina jobb på allvar.

Hoppas det löser sig till det bättre.

2012-11-30 @ 17:18:24
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0