En alldeles egen dag

Idag skickade jag iväg männen till Skansen för att möta upp farbror Harri och kusin Elli. Själv latade jag mig på soffan (och såg The Romantics för femtielfte gången) ett tag innan jag begav mitt till Täby Centrum för att luncha och strosa runt alldeles själv! Alltid när jag ska göra något för mig själv romatiserar jag så mycket om hur mysigt det kommer bli, hur kravlöst och stressfritt det är att vara bara jag. Och det är det ju. Men det är också helt fantastiskt tråkigt! Tycker bara det känns jätteläskigt att äta lunch själv. Hittade inga kläder heller såklart, jag hade ju trots allt presentcheckar värda 500 kr på H&M att gå lös med, vad tror ni det slutade med? Strumpor. Massa strumpor till både mig och Ilkka. Men en lite eloge ska jag ha, oftast när jag inte hittar något handlar jag till Dorian som är den sista i familjen som behöver kläder. Men jag handlade också lite fint till huset. Några färgglada tabletter till köksbordet, en tvål/lotionpump till badrummet och en hushållspappershållaregrej. Gud vad jag längtar till vi kan börja köpa grejer och göra om här hemma. En månad kvar ungefär, sen jävlar!

Vi har inte haft någon inflyttningsfest än. Jag har velat vänta till vi har fått i ordning här hemma för trots att vi bott här i ett halvår så är det inte i närheten så färdigt som jag vill. Efter vi fixat lite med inredning är hälften klart. Jag vill egentligen byta alla golv i hela huset mot ett ljusare aspgolv och jag vill definitivt göra om köket men det är stora grejer som får vänta. Inte bra för en människa med måstegöranuorkarintevänta-syndromet men jag får klia mina fingrar med andra, lite billigare projekt till dess :) Så, inflyttningsfest i slutet av sommaren kanske?

Igår tränade jag igen, det har inte blivit något den här veckan. Inte ens cyklat till jobbet p.g.a kort vecka och pollen. Jo, jag tror faktiskt att jag är känslig mot pollen. Så fort jag kommer ut snörps hela ansiktet ihop och näsan blir täppt och ögonen börjar rinna. Hela jag blir ett hängigt monster som inte orkar något. Fruktansvärt frustrerande. Ska man bli sån nu? Pollenallergiker? Är det ett ålderstecken? Har aldrig känt av det förut nämligen. Jävla ålder, sluta stig!

Hoppas ni också njuter av lite långledigt! Ilkka jobbar imorgon och hela helgen. (kul kille)

Kärlek

Sabina

Kommentarer
Postat av: sarah

Andreas har aldrig känt av pollen eller någon annan allergi fören nu. Kliar i ögonen och näsan nyser.. kanske kommer mer åldern!

Vi har inte heller haft "housewarming party", ser ut att bli efter sommaren här också Hahaha..

2012-05-18 @ 06:37:50
URL: http://lillagrodans.blogg.se/
Postat av: Terése Bouvier

Jag vet dem som blivit pollenallergiska när de är "ur fas" annars i livet. När de har varit extra stressade, ätit dåligt, sovit dåligt, eller mått piss allmänt exempelvis... men allergier kan komma med åldern också...

2012-05-18 @ 13:43:46
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/
Postat av: sarah

Åh, det där var lite intressant. Kanske beror på hans fysiska hälsa alltså... eller med åldern...

2012-05-18 @ 18:06:50
URL: http://lillagrodans.blogg.se/
Postat av: Cissi

längtar med spänning på festen! ;)

2012-05-21 @ 22:09:38
URL: http://cirre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0