Blöjfri

För två veckor sen, exakt på dagen, förklarade Dorian att det bara är små, små bebisar som har blöjor och att han nu ville sluta med det. Han har varit blöjfri dagtid i snart ett år (tror jag men inser att jag nog inte har en aning om när han slutade. Tror det är ännu längre sen) men för två veckor sen valde han alltså HELT SJÄLV att även sluta med blöjor på natten. Det har gått över all förväntan med endast två olyckor varav en var precis när han vaknat och inte hann på toaletten. Jag är så ofattbart STOLT över min son. Ingenting är någonsin en fight med honom och han tar själv initiativ till framsteg och utveckling. Napp? Inga problem. Slutade innan han var 18 månader. Blöjor dagtid? Inga problem, några perioder har han "glömt" att gå på toaletten men de har varit korta och han är helt fantastisk på att känna efter och gå själv. Idag använder han inte ens pallen för att ta sig upp på toaletten utan sätter sig utan hjälpmedel helt problemfritt. Vällingen slutade han med för läääänge sen också. Han har blivit så stor! Känns så mycket äldre än vad han är. #SKRYT

Nu är han alltså helt blöjfri. Och jag är stoltast i världen.


Min älskade lilla, stora unge!


Här var han en liten plutt ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0