Att diskutera på nätet

Jag tycker det är så himla praktiskt att prata och diskutera med folk om olika ämnen på nätet. Jag får ta mig tid att formulera mig och ingen avbryter när jag väl är inne i ett flöde som känns bra. Men det finns en nackdel: folk uppfattar mig alltid som arg! Varför? För att jag inte avslutar mina meningar med sjuttifjorton jävla smileys (och för att jag svär gissar jag). Vad fan är problemet? Jag är aldrig arg när jag diskuterar, det är det värsta jag vet för man blir fruktansvärt okonstruktiv när man är arg. De få gånger det har hänt har jag bara skrivt 'amendurå!' Och stängt ner sidan. Men balansen mellan att vilja bli tagen på allvar och att förmedla en sorts vänlighet och uppriktighet är hårfin. Det är nästan omöjligt att kombinera. Ponera att man diskuterar något jävligt allvarligt, typ diskriminering. Det är något jag har väldigt starka åsikter om men samtidigt vill jag inte uppfattas som arg, för då tas man inte på allvar, men jag vill inte uppfattas som oseriös, för då tas man inte på allvar. Jag hatar smileys, på riktigt. Finns det något fånigare att använda när man diskuterar saker? Så jag använder dem inte men kan således inte heller skämta om någonting eller vara ironiskt uta att folk idiotförklarar mig.

Om detta är något som händer mig just nu? Ja, det är därför jag skriver om det.

*miljoner glada gubbar*

Sabina

Kommentarer
Postat av: Terése

Fortsätt vägra smiley, det är mer än OK!



Känner igen det där problemet men har dock gett mig och slänger för jämnan in en sådan här :P ... Lite för att jag av någon anledning inte kan låta bli att argumentera med människor som är så dumma att de blir komiska. Lägger mig således på en tramsig nivå, som oftast. Jag har helt enkelt inget emot att ses som oseriös i de situationerna då jag inte kan se att diskussionen i sig är särskilt seriös (trots att det kan vara ett seriöst ämne)



Ps: Vägrar dock att använda mig av smileysar som finns på en del forum som är animerade. Behöver ju inte bli än mer oseriöst (är t.ex dödsirriterad när smileysarna blir så automatiskt på en del ställen)... och så använder jag aldrig smileysar i bloggen. Förutom i kommentarsfältet. De förfular ju texten något oerhört.

2012-05-12 @ 23:32:56
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0