Nu tar vi det tillbaka!

Nätmobbing, bli kallad äcklig hora, mordhot. Detta har blivit vardagsmat för mig de senaste dagarna. Jo, ni läste rätt. Folk har uttryckt en vilja att mörda mig på olika forum. Jag har inte rätt att leva. Varför? För att jag anser att kvinnor med kroppsbehåring måste få finnas till utan att hånas, mobbas, trakasseras och kränkas. FÅ FINNAS TILL. Ni hör ju hur sjukt det låter. Vissa tycker på riktigt att vi bör utrotas, "min sort". För jag rakar mig inte. Varken uppe eller nere. Jag slutade i höstas och kommer nog inte börja igen. Från början var det av ren och skär lathet men nu har det blivit ett statement. Om det enda som krävs för att knäppa folk på näsan, normalisera, stå upp för någonting är att låta rakhyveln vara så är jag glad att göra det. HUR kan hår provocera så mycket? Jag visste uppriktigt inte att det fanns så mycket hårfobiker där ute. Förlåt, KVINNO-hårfobiker. Manlig kroppsbehåring är det nämligen ingen som höjer ögonbrynen inför. För det är ju skillnad. Eller?

Att delta i den här debatten är skrämmande. Folk är verkligen så himla, himla vidriga mot varandra. Hittills har jag inte läst en enda kommentar av ickefientlig natur från "hårmotståndarna". De innehåller dödshot, kränkningar, mobbning. Saker som i vissa fall är olagliga. Men ingen verkar bry sig. "Min sida" däremot är fruktansvärt diplomatiska, pedagogiska och tålmodiga. Stolt är bara förnamnet. Herregud vad vi kan.

Det enda som får mig att dra en lättnads suck är att intelligensnivån på "hårmotståndarna" är betydande låg. De särskriver, de misstar hår för hygien och deras enda ursäkt för sina kränkningar är att vi ju har yttrandefrihet i Sverige. Med andra ord har de missat mycket lektioner i skolan och föddes förmodligen med någon slags intelligenshandikapp av icke medicinsk natur. De är med andra ord totalt jävla dumma i huvudet och är inte rädda att visa det :)

Varför finns egentligen detta behov att kommentera och ha åsikter om andras utseende? Varför får det spela roll hur andra ser ut? Bör inte det vara av minsta intresse om någon har hår under armarna eller inte? Eller att någon inte följer normen för hur man ska se ut? Jag förstår inte och blir väldigt ledsen när jag gång på gång får klart för mig vilken sorts värld Dorian och hans eventuella syskon kommer att växa upp i. En värld där utseende kommer först. Men jag gör verkligen allt i min makt för att skapa en trevligare, mer tolerant värld. En värld där alla får plats. Därför ger jag mig in i sånt här. Jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag inte deltog och åtminstone försökte förbättra. Jag skulle inte vara jag.


Som sagt, mobbning och dödshot sker dagligen just nu, på Facebook framförallt. Ingen verkar byr sig nämnvärt tyvärr. Civilkurage är något man skaffar sig, inte något man får och nu mina vänner är det dags för er att engagera er! Gå med i den här gruppen och hjälp oss stoppa nätmobbning, vad den än handlar om. Det får aldrig vara okej att mobba andra med datorn som skydd. Gå med och hjälp oss skapa en trevligare atmosfär på internet!

Kärlek

Sabina

Kommentarer
Postat av: Sofia

Guuud så sjukt! Alla har vi olika åsikter men för det skall man inte bli allt det du skriver. Sjukt! Nu är jag en rakare...men lägger inga som helst värderingar för dem som inte gör det. Vad spelar det för roll!! Ja kan inte annat än säga att stå för din sak, det är ditt val, ditt liv. Mvh Sofia (Tuvas mamma)

2012-03-16 @ 17:00:50
URL: http://hagernasstrand.blogg.se/
Postat av: Sabina

Hej Sofia! Vad glad jag blir att du kommenterar. Ja visst är det sjukt? Att människor sjunker till såna nivåer. Helt över mitt förstånd!



Jag har någonstans på vägen blivit av med namn och lösenord till din blogg. Om jag får vill jag gärna fortsätta följa er! Du kan maila mig om du vill: [email protected]



Hoppas ni mår bra!



Kram

2012-03-19 @ 16:44:14
URL: http://alphabettown.blogg.se/
Postat av: Terése

Jag har de senaste typ 12åren rört mig i en miljö där man är knäpp om man rakar sig, så nu hoppas jag ju på att få sällskap av fler lurviga ben i värmen i sommar när nu äntligen kvinnlig kroppsbehåring återigen är på tapeten. Stå på dig!

Kramen.

2012-03-19 @ 17:08:07
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0