Midsommar

Det är ju midsommar på fredag. I den här familjen har vi som vanligt inga planer. Varken jag eller Ilkka är några "firare" av högtider. För mig handlar det om att jag innan Ilkka faktiskt oftast firade midsommarafton med min mamma och på senare år har vi firat med familjen hemma hos min morbror. Av olika anledningar blir det inte så i år. Nu när man fått barn känner jag pressen lite att man måste fira typ varenda jävla helg som finns för att inte vara en dålig förälder men samtidigt känner jag att, varför fira för firandets skull? Sen ruttnar jag på att allt ska firas med alkohol. Gärna för mycket och baraföratt. Min mamma försökte styra upp alkoholfritt firande i år och möttes av sura miner? Så jag orkar faktiskt inte engagera mig överhuvudtaget. Vi blir nog hemma och myser. Eventuellt letar vi upp någon stång, men egentligen. Varför? Mycket folk och förmodligen regn/alldeles för mycket sol. Är det uppenbart att jag inte gillar högtider? ;)

Vad har ni för planer?

Kärlek

Sabina

Kommentarer
Postat av: sarah

Fram till igår hade vi inga planer alls, men nu kommer mina föräldrar över (mest för att få träffa barnen). Så vi ska åka till en midsommarstång och fika, för fika är viktigt enligt Viggo, de andra bryr han sig inte om. Så det blir en lugn midsommar!

Kram!

2012-06-21 @ 06:12:09
URL: http://lillagrodans.blogg.se/
Postat av: Terése

Jag firade midsommar som vuxen (myndig) för första gången förra året, och det var faktiskt så lyckat att jag gjorde en favorit i repris nu i år. Same time, same place.

Egentligen skiljer det inte mycket från en vanlig tillställning på just det stället, förutom ett halvdant försök till midsommarstång, syndigt mycket potatis och ofattbart mycket gräddfil.

2012-06-26 @ 21:28:15
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0