Joe Labero är dum i huvudet

Ilkka sitter och läser en intervju med Joe Labero i min Mamatidning där han, Labero alltså, så fint förklarar varför han är glad att han fick en dotter och inte en son: "Nu får jag ju uppleva hästar och balett istället för fotboll och hockey som jag själv höll på med när jag var liten." Förlåt mig, herr Labero, men får det lov att vara en tripp in i framtiden? Du verkar visserligen trivas i artonhundrafrösihjäl men det är det eller en fet spark i nyllet. Välj själv.

Min favorit Lady Dahmer har för övrigt skrivit ett fantastiskt inlägg om gnälliga män som inte tycker att kvinnofrågor är något att gnälla över eftersom även män diskrimineras ute i stora läskiga världen. Det ena utesluter ju det andra som vi alla vet. Vill ni läsa ett längre inlägg i ämnet kan ni göra det här. Gör ni inte det, läser alltså, sviker ni jämställdhetskampen och är urusla feminister. För feminister är ni väl?

Det här bara måste ni läsa också. Helt fantastiska händelser från 2011 som gav mig både tårar och skratt.

Det här med språkrådets nya ord "tjejsamla" orkar jag inte ens be er läsa om för det är så tragiskt att jag blir gråtig.

Annars är allt bra med oss. Jag är tröttare än trötter men snart är veckan slut och vi är lediga allihop hela helgen lång!

PPE

Sabina


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0