I'm not sick, but I'm not well

Jag är trots allt småbarnsförälder OCH jobbar på förskola så att jag är sjuk ofta är väl inte helt ovanligt. Men det betyder inte att det är en kul historia att vara frisk två veckor sen sjuk en hela vinterhalvåret. Den här gången serverades en mördande förkylning och ett vänsteröra som gör mer än mycket ont. Ibland smäller det i det, ibland är locket så bedövande att jag inte hör någonting och jag bara väntar på att trumhinnan ska säga hej då och sprängas i luften. Är det inte bättre på onsdag går jag till tant doktorn för det gillar jag ju. Såg så himla mycket fram emot att gå till jobbet idag efter allas långledighet och hänga med mina kids men när jag vaknade av andnöd vid fem i morse insåg jag att det var bara att ringa och sjukskriva sig.

Dorians förskola har stängt idag och imorgon så han spenderar sin tid hos min svärmor som säkert underhåller honom bättre än jag kan göra just nu.

Hur mår ni? Har vinterns första riktiga kyla påverkat er med?

PPE

Sabina

Kommentarer
Postat av: Cissi

meeeen, krya på dig för tusan! är iof bra att du hunnit träna lite, borde ju hjälpa ditt immunförsvar lite kan man tycka, om du inte tränar när du är sjuk förstås, då blir det segt. själv är jag inte sjuk men har en helvetisk tenta som ska in på söndag på sisådär 10-sidor-enkelt-radavstånd-och-jag-har-inte-börjat. :D

2012-01-09 @ 22:39:19
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Anonym

tycker så synd om dig :(

jag är fisk men istället är jag psykiskt sjuk i hjärnan av den här nervositeten känns det som



kram, kommer ni på kalaset? /Erika

2012-01-10 @ 10:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0