Att sjunga bluesen

Det är en lite deppig söndag här hemma. Mycket tankar som irrar omkring som drar ner en i bluesträsket. Det blir t.ex. inga studier i vår som planerat utan det får skjutas fram till hösten. CSN tjaffsar om 2 KY-poäng och 11 högskolepoäng som jag missat ta efter havererat examensarbete förra våren då företaget jag praktiserade för gick i konkurs och chefen var så snäll och tog med sig allt jag gjort till Örebro på ett sätt man ser på filmer eller läser om i tidningar. Jag kom till kontoret och min dator med allt jag gjort var puts väck. Jag hade gjort lathundar för i princip hela deras inköpssystem och kämpat länge och hårt med detta så det var som en jävla pungspark att komma dit och inse vad det var för ledning man jobbat för. Försökte lösa det tillsammans med mina två klasskamrater som jag gjorde praktik med men cirkeln slöts liksom aldrig så det blev inget för mig. Tappade gnistan och tog inte tag i det vilket resulterade i att jag missade den delen av min utbildning. Sen har jag ju kommit fram till att jag inte vill arbeta med det jag utbildade mig till men jag vägrar se det som bortkastad tid. Men jag måste läsa upp de poängen för att kunna få studiestöd och jag klarar mig omöjligt utan det så det får som sagt skjutas på framtiden. I vår tänker jag koncentrera mig på dessa poäng och eventuell läsa upp gymnasiets matte B. Sen är det knapert här överhuvudtaget efter en ekonomiskt underlig vinter. Sen har jag ju varit sjuk den här månaden så det kommer kännas på nästa lön med. En oändlig cirkel skulle man kunna kalla det och just idag orkar jag inte vara glad ändå! För det är jag oftast. Jag vet att allt löser sig men ibland måste man få spela fiol och vara lite bitter.

Har trots allt haft en riktigt fin helg som spenderats med våra härligt fantastiska vänner. Middag och spel till sena nattimmen och sen sov jag till 12 (!!!) idag. Dorian och Ilkka gick upp vid 9.

Imorgon blir det äntligen jobb igen. Som jag längtar. Min hjärna får liksom lite lugn och ro när jag är sysselsatt och för en rastlös själ är det stundtals livsfarligt att ligga hemma för länge.

Hoppas ni haft ett trevligt veckoslut.

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0