The day from helvetet

Så, idag tog jag med mig Dorian till jobbet. P.g.a. lite schemamissar och andra grejer var han ledig från sin förskola men jag var inte ledig från min. Allt började bra, vi kom iväg till bussen i tid (med lite hjälp från Ilkka, jag är verkligen inte van vid att hantera min unge på mornarna) och morgonen fortlöpte bra bara. Men på jobbet var det high chaparral. Vi var sammanlagt 18 barn från våra två avdelningar fördelat på tre pedagoger varav den enda som arbetar med de mindre barnen slutade kl 14. Som vintertrött slutet-på-terminen-pedagog var det verkligen inte lätt att slängas in i småbarnens värld. Man är så van vid att ungarna gör det mesta själva! Men småfolket är ju överallt samtidigt och ska bytas på, matas, sövas, tröstas och fan vet vad. Med sprängande huvudvärk ovh våra egna lite äldre vildar blev dagen allt annat än det lugn jag räknat med. Det och att folk gärna spenderar lite tid i köpcentrum innan de hämtar sina ungar resulterade i en stressig, sen dag som inte slutade mycket bättre när Dorian var så trött och gnällig när vi skulle hem (ungen är aldrig tröttgnällig, han är van vid 9-15 på förskolan trots TVÅ HELTIDSARBETANDE föräldrar. Han är bortskämd) att han somnade på bussen. Jag fick inte liv i honom när vi skulle av! Jag hade dessutom gjort det smarta valet att handla på vägen, inte sätta på locket ordenligt på min självplockssallad så den spydde ut allt innehåll i min påse som jag så omsorgsfullt knutit. Jag var tvungen att slita upp påsen och ha den i pulkan som egentligen var ämnad för Dorian så han var mindre nöjd när han väl vaknade till liv och var tvungen att GÅ sista biten. Stackars unge. Näe, kämpig har den här dagen varit. Men nu är det julledigt! Jag är ledig i 12 dagar i sträck nu för att sen jobba en dag och sen vara ledig i ytterligare 4 dagar. Känns både välbehövligt och kul! Har känt viss stress inför julen men just för ikväll, så skjuter jag stressen åt sidan och gläds över det här: Jorden har inte gått under!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0