Över förväntan

Äsch, den här helgen har ju varit en baggis! Jag har hållt mig sysselsatt så Dorian har liksom inte riktigt hunnit med att protestera. Igår började vi dagen allihopa med fikamys tillsammans med våra fina grannar. Sen satte jag igång projekt städa-med-unge-hemma för att Ilkka skulle få se att det minsann går. (Ilkka är ju hemma en eller två vardagar i veckan och då är Dorian oftast hemma med honom och han påstår att det inte går att städa/fixa när han är med). Jag dammsög, jag tvättade golv, jag rensade och hade mig och till sist sålde vi våra gamla köksmöbler eftersom nya i teak fått flytta in hos oss under veckan. Fina Åkerblomstolar samsas nu med ett Petersson&Nilson-bord. Riktiga fynd! (Och ja, jag har redan fantiserat ihop en historia om hur de en gång bott tillsammans någon annanstans men sen skiljts åt för att nu återförenas eftersom jag köpte dem på olika håll.)
Sen avslutade vi dagen ungefär som den började, tillsammans med grannarna. Idag tog jag tag i förrådet som hållt vårt julpynt gisslan då låset frös igen. När jag väl fick upp dörren passade jag även på att ta in allt i klädväg därifrån för en rensing/tvätt och ska nu förvara detta inne i huset. Förråden och skiten där i är något som bör rensas och städas typ pronto. Det är två jävla bombnedslag just nu med saker som ska slängas/skänkas. Det är så mycket saker som lagts på is under hösten av förklarliga skäl. Utemöblerna står ute i snön tex och det gör våra cyklar med. Vi har säkert två eller tre rundor till tippen som skulle behöva göras. Jag känner hur stressen över detta börjar komma krypandes..
 
En framtida plan är att isolera ett av förråden så man kan förvara saker däri utan att de förfryser under vintern. En omplanering av klädkammaren är också igång men det är lite mer akut så det ska vi ta tag i efter jul är det tänkt. Budade hem fyra rullar fantastisk retrotapet på Tradera för en liten summa som jag längtar efter att få se på väggarna där inne.
 
Tänk att vi bott här i ett år redan och ändå känns det som att det är så mycket kvar att göra? Hur kommer det att kännas när allt är klart? Då är det väl dags att flytta eller nåt..
 
Kärlek
 
Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0