Finns jag ens?

Nu har jag tagit bort min Instagram också. Deras nya villkor (inte för att de drabbar en vardagsdokumenterare som jag men ändå) kändes lite väl jävliga. Typ "vi får använda dina bilder till vad fan vi vill utan att fråga dig och kanske tjäna biljoner utan att du har rätt till en krona, skriv på här tack".
 
Det känns faktiskt skönt att vara otillgänglig. Än så länge i alla fall. Jag finns fortfarande på Twitter (@alphabettowns) där jag gör absolut ingenting men jag ska försöka vara mer aktiv både där och här.
 
Men jag är nu både facebook- och intagramlös.
 
Hur tänker ni kring det internetsamhälle vi lever i?
 
Kärlek
 
Sabina

Kommentarer
Postat av: josefin

Jag blev så himla besviken när jag läste om de nya villkoren för Instagram!! Anledningen till att jag ens skaffade instagram var för att jag inte längre vill ladda upp så mycket bilder på Facebook då de med deras nya villkor sprids till betydligt fler än de gjorde förr. Jag har valt vilka jag vill vara vän med och jag har valt att mina vänner ska få se mina bilder, men om någon av dom trycker på "Like"-knappen blir min bild helt plötsligt synlig för alla deras vänner också?! Det gillar jag inte! Och nu kommer jag inte kunna använda mig av instagram heller, då jag inte vill ge någon annan rätten till att använda mina bilder som de vill!
(Det är väl samma sak på Facebook, men det visste jag inte förrän det "var för sent" och jag redan laddat upp en massa bilder).

Jag gillar ju idén med att bildblogga, men jag får väl helt enkelt skaffa en hederlig blogg och blogga från mobilen. Med bilder.

Vad ska bloggen heta?

Svar: Den ska såklart heta ettgotlandsfår.blogg.se!
Sabina

2012-12-18 @ 23:51:08
Postat av: josefin

Hahaha!! Kom på att jag glömt kolla om jag fått något förslag, men vilken tur att jag gjorde det!! Jag ska absolut spara namnet i minnet och använda det om jag någon gång startar en blogg! Tack!

2013-01-12 @ 21:14:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0