Dagens mail

 
 
"Jag förstår självklart frustrationen ang betalning men de mätare som sitter i ert hus mäter er förbrukning och de är dessa vi går efter när vi gör avräkning. Och jag skulle självklart tycka det var tråkigt om det är så att ni får ett betalningsföreläggande hos kronofogden. 
 
 
 
Det här en del utav ett mail vi fick som svar när vi ifrågasatte att vi måste betala för värme som inte finns. Vi har ett rum som står helt utan värme och resten av huset är iskallt pga ett helt värdelöst system där folk kan gå in och själva ställa in värmetillgång så att vissa hus har 28 c inomhus medan andra (som vi) har svårt att få över 17 c när det är för många minusgrader ute eftersom de andra nötterna stjäl all kapacitet. Detta från en VUXEN människa som är ordförande i en bostadsrättsförening. Jag satt själv i styrelsen i vår förra förening och jag kan bara hoppas att våra medlemmar inte tänkte samma tankar om mig som jag tänker om det här skämtet till förtroendevald. Välkommen till Vallentuna. Här kör vi med dolda hot likt nån wannabe mafioso. Ungefär. Jag sitter och försöker författa en replik men när allt man vill är att be en person dra åt helvete alternativt gå en kurs i charm är det svårt att vara konstruktiv.
 
Hjälp?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0