Vissa gillar vitt

 
 
Tänker lite på det här med inredning och hur folk vill ha sina hem. Hur olika det kan vara, och hur spännande och SJÄLVKLART det är att folk ska tycka olika. Jag själv har jättesvårt att förstå den här shabby chic-hajpen. Måla nånting vitt och du kan kränga den för en miljon på tradera? Saker som är nytt tills någon sandpapprat lite eller pillat av lite färg, plötsligt värt en förmögenhet. Det vita och sterila passa inte mig heller, även om grundfärgen här hemma är just vit så bryter vi av med trä och färg. Gärna teak och gärna massa olika färger. Min inredningsstil har inget namn men ett motto: Jag vill ha ett hem min mormorsmor skulle trivas i! Älskar 50-tal, teak, bakelit, Carl Malmsten, flerarmade lampor, trasmattor, rotting, mjuka former, senapsgult, brunt, mellanljusa träslag.
 
Det går sakta framåt här hemma, eller det mesta är färdigt men hade jag en större budget skulle här se ut som en Astrid Lindgren-saga och ingenting skulle vara nytt utom sängarna och soffan haha :)
 
En butik jag aldrig besökt men som jag gärna skulle typ bo i är Tid & Rum i Årsta. Måste ta mig dit och känna och klämma lite snart. Kanske efter lön så man kan ta med sig något hem om så bara något litet?
 
Vad gillar ni?
 
Kärlek
 
Sabina
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0