"...flytta ut på landet, som vi gjorde"

Alltså, jag vet inte vad jag fick för infall när jag skrev ovanstående rader i förra inlägget för vi bor verkligen inte på landet. Vi bor i radhus med typ 100 grannar inom ett spottloskeavstånd. Men när man bott i Täby hela sitt liv där det bor så mycket folk och byggs så mycket att man aldrig andats luft utan byggdamm blir det här liksom landet. Vi vill ännu längre bort i framtiden. Jag vill verkligen bo på landet. Men jag vill samtidigt ha nära till civilisationen och min familj och då är Vallentuna det enda logiska valet om man inte vill betala typ tio miljoner för ett avlägset hus i Täby. Så så blir det nog sen, att vi drar oss ännu längre ut här i Vallentuna för här kan man verkligen bo på riktiga landet men ändå ha typ 15 minuters billfärd till centrum. Körkort och bil är självklara förutsättningar för den här planen.

Det här låter kanske askonstigt för folk som känner mig, men jag fullkomligt älskar naturen. Skogar, ängar, hagar, bondgårdar. Jag kan på riktigt bara gå åt ett håll i typ två timmar för att sen gå hela vägen tillbaka. Det är det jag och Dorian gör för att fördriva tiden när vi är hemma utan Ilkka. Vi packar lite proviant och så går vi ut och går. Jag älskar att gå vilse också, och att försöka hitta tillbaka. Helknäppt, jag vet men jag verkligen älskar det. Så jag vill ha promenadvänliga omgivningar med mycket skog. Gärna nära vatten också.

Hur ser ert drömboende ut?

Kärlek

Sabina

Kommentarer
Postat av: Anonym

vi blir nog kvar här i måånga år 10 + skulle ja tro. ,en trillar miljonerna in ere såklart fristående vacker villa vi vill ha :) erika

2012-04-11 @ 13:58:30
Postat av: Terése

Bu för körkort! Se till att t-banan går till täby istället. Då kanske det hade funnits bussar från större delar av Vallentuna som gick dit istället för till Danderyd och direkt in till Stockholm stad.



Själv tycker jag om Lindholmen i Vallentuna, då jag nostalgiskt tänker på alla helger jag spenderat där, men om det inte vore för att det bara går ca 3bussar per dag härifrån till civilisationen (närmsta samhälle med mataffär 4km bort), och att vårt vatten är odrickbart, och att man måste gå på bilvägen för att kunna lämna huset utan att gå i oframkomlig tät skog, så skulle nog där jag bor nu vara mitt drömboende, trots att det är ett projekt att få själva huset att se ut som man vill och att takhöjden på under två meter inte går att göra så mycket åt :P

2012-04-13 @ 09:50:44
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0