Det här med vikten..

Jag skriver ju inte så mycket om hur det går. Mest för att jag skäms över hur lite jag tränat på sistone.

MEN!! Jag har faktiskt gått ner 6 kg sen jag började träna i slutet av december. Det känns självklart jättebra att vara nere på en vikt som är mindre än när jag skrev in mig på MVC och självklart känns det häftigt att dra en storlek mindre i kläder så GO ME på ett sätt. På ett annat vågar jag inte lita på att det håller i sig. Vad har jag gjort då? Jo, jag har faktiskt tränat lite men inte alls lika mycket som jag gjorde i början. Jag har varit sjuk, överansträngt en muskel och nu senast ryggen så jag har inte riktigt vågat mig på träning men räknar iskallt med att vara tillbaka på banan nästa vecka igen. Maten då? Jag byter ut några måltider mot pulverdrycker och det är här min skepsis tar vid. Är det verkligen bra med pulver? Funkar det i längden? Det vet jag inte men jag trivs faktiskt himla bra med pulver just nu. Det innebär att jag har ett snabbt frukostalternativ, hatar annars frukost och hoppar gärna över, och det innebär att jag kan laga något enkelt till Dorian på kvällen istället för att stressa över vilken exotisk, übernyttig middag jag skall servera (För att JAG är fruktansvärt kräsen med mat inte han, han jublar om han får falukorv liksom). Lunchen äter jag som vanligt på jobbet och något jag märkt av STOR skillnad på är min mättnadskänsla. Från att ha känt mig konstant bottenlös börjar jag faktiskt kunna säga stopp när jag är lagom mätt. Jag äter mycket mindre portioner än tidigare och äter inte alls mycket onyttigt. Och för första gången är det något som bara kommit av sig självt, det här med inget onyttigt. Jag är inte alls lika sugen på att trycka i mig 200 g choklad på 30 sek blankt som jag kunde vara varje dag bara för några månader sen. Det lockar liksom inte alls.

Jag är fruktansvärt bekväm därför passar pulverdiet (fan, hatar ordet men det är ju det det är) mig perfekt. Jag slipper tänka och jag får känna mig lagom mätt. Jag äter nästan uteslutande frukt till mellanmål och på helgerna äter jag normalt men oftast kör jag pulver till frulle ändå för att det är enkelt (slö, remember?)

Det största problemet jag har just nu är att mina kläder börjar bli pösiga och osmickrande och jag har inte råd att köpa en ny garderob. Men det är ett ganska angenämt problem faktiskt :)

Jag har just nu 11 kg kvar till normalvikt och hoppas kunna börja fasa ut pulvret och lära mig äta normalt istället. När jag orkar.. Pulver är som sagt väldigt bekvämt. Och VÄLDIGT äckligt..

Och träna! Jag saknar träningspeppen. Jättemycket faktiskt. Längtar till varma kvällar också för då jävlar ska det ut och gås! Det fan bästa jag vet. Promenader.

Kärlek

Sabina

Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ BAMBI - tävlar ut goodiebags värde 1500 kr VARJE DAG i april!! ♥ ♥ ♥

Hej! Det kanske räcker med att uppge era mailadresser i dörren? Ni borde i allafall vara uppskrivna... men jag kan maila Lisa igen!

2012-04-19 @ 21:17:13
URL: http://bambi.alltforforaldrar.se
Postat av: Cissi

måste säga att det låter väldigt sunt om det kommer så pass naturligt som du säger.. jag tycker du kämpar på bra! sjukdom är verkligen motsatsen till motivation också...! :( längtar också till varmare väder så man har lite lust att promenera/springa. inte som nu när det tar emot som fan..

2012-04-20 @ 12:12:50
URL: http://cirre.blogg.se/
Postat av: Terése/bloggaren

Duktig du är :D



Vill också börja gå ner! Men själv äger jag numera inte ens 20plagg som passar. Och då överdriver jag inte. Sorterade nyss ut mer än tre fjärdedelar av min garderob då allt var för litet. Har typ inte gått ner ett kilo sedan jag lämnade BB, och jag gick upp nästan 30kilo under graviditeten... Skall dock skärpa till mig och bli vegan (från vegetarian) igen för en tid och lägga på en timme hundpromenad till per dag. Får se om det fungerar.

2012-04-20 @ 21:43:06
URL: http://bouvierbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0