Vad gjorde du den 11/9 2001?

Jag hade precis börjar på gymnasiet och var spänd, nervös och allt det där man är när man efter ett långt sommarlov ska börja skolan igen. Jag minns att jag var hemma hos min vän Paula och satt vid datorn och surfade tillsammans med henne när hennes syster kommer in och säger att " det är något flygplan som flugit in i något hus i USA". Jag förstod såklart inte vidden av det som hänt där och då men jag minns att vi såg på TV när det andra planet flög in i det andra tornet. Jag minns hur folk hoppade, hur man såg skor flyga ut från byggnaderna och papper och framförallt så minns jag hur man såg folks liv gå i bitar. Hur förstörda människorna på gatan såg ut och jag minns att jag tänkte att världen blir nog aldrig riktigt sig själv igen. Jag minns också alla frågor som befann sig i huvudet: Vem, varför, hur? Händer det här verkligen?

Jag är inte speciellt Amerikavänlig men det är svårt att inte känna medlidande med alla dessa människor som förlorade sina älskade i den här terrorattacken och jag tycker att Bin Laden kom för lätt undan. Men det är lite så amerikanerna arbetar: Kill em all.

Vad gjorde NI den 11/9 2001?

PPE

Sabina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0